چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر ساوه خواستار ساماندهی صنوف مزاحم و آلاینده این شهر شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، بهرام رحمتی در بازدید از واحد اجرائیات شهرداری ساوه بیان کرد: انتقال واحدهای صنفی آلاینده و مزاحم شهر ساوه به خارج سطح شهر ضرورت است، چرا که این مشاغل مزاحم در بافت شهری موجب آلودگی‌های زیست‌محیطی، صوتی و ترافیکی شده‌اند.

وی بیان کرد: انتقال این مشاغل به خارج از شهر زیبایی شهر و تأمین آرامش روحی و روانی شهروندان را به دنبال دارد، اما متاسفانه علیرغم تمامی پیگیری‌های صورت گرفته توسط شهرداری در راستای ساخت شهرک صنوف مزاحم و آلاینده این مهم در شهر ساوه تاکنون محقق نشده است و انتظار می‌رود که سایر مسئولان ذیربط شهرستان همکاری لازم را جهت اختصاص زمین مورد نیاز داشته باشند.

رحمتی با بیان اینکه شهرداری همچنان برای تحویل زمین مورد نیاز برای انتقال صنوف مزاحم از داخل شهر تلاش می‌کند، تصریح کرد: ثبت این زمین برای شهرداری گامی موثر در جهت رفاه شهروندان خواهد بود، چون علاوه بر انتقال صنوف آلاینده و مزاحم از داخل شهر، در مراحل بعد نمایشگاه‌های اتومبیل و دیگر صنوف نیز به این مکان منتقل خواهند شد.

وی تصریح کرد: فعالیت صنوفی مانند ضایعات فروشی، نجاری، جوشکاری، نمایشگاه‌های اتومبیل و مکانیکی، باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان شده و وجود ضایعات فروشی‌ها در اماکن مختلف شهر بویژه بلوار سید جمال‌الدین اسدآبادی موجب مخدوش شدن چهره شهر شده است.

رحمتی با اشاره به بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اظهار کرد: طبق این ماده شهرداری موظف است از افزایش صنوف پر سر و صدا و مزاحم در داخل شهر جلوگیری کرده و با همکاری استانداری، کارگروه‌های تخصصی را برای انتقال مشاغل مزاحم تشکیل دهد.

وی تلاش‌های واحد اجرائیات شهرداری ساوه و پلمب 25 مورد ضایعات فروشی را در کمیسیون بند 20 اقدامی مهم دانست و افزود: همچنین عملکرد این واحد در بحث رفع خطر از بافت‌های فرسوده و وصول مطالبات معوقه قابل تقدیر است.

به گزارش ایسنا، مسئول اجرائیات شهرداری ساوه نیز در این بازدید گفت: طی یک سال و نیم گذشته حدود پنج هکتار رفع خطر از بناهای ناایمن در بافت فرسوده و مناطق بی دفاع شهری بویژه در هسته مرکزی شهر انجام شد که این میزان در نوع خود کم نظیر است.

سعید حکیمی بیان کرد: رفع خطر این 50 هزار متر مربع با همکاری شهروندان، دادستان، عوامل انتظامی، سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی و واحد امانی شهرداری انجام شد که امیدواریم با تداوم این فعالیت‌ها در آینده شهری بی‌خطر و مستحکم داشته باشیم.

به گفته حکیمی این بناها علاوه بر مشکلات بهداشتی بيشتر مواقع، پاتوق معتادان، افراد مجرد و يا اتباع افغاني بود كه اين عوامل همواره امنيت ساكنان حواشي اين منطقه را سلب مي‌كرد و بيشتر معتادان ولگرد نيز خانه‌هاي مخروبه اين منطقه را مكان مناسبي براي خود مي‌دانستند و بيشتر وقت‌ها ما شاهد رفت و آمد آنان در خرابه‌هاي منطقه خليل‌جهان‌بيگ بوديم.

وی با اشاره به وظایف واحد اجرائیات شهرداری گفت: از جمله مهم‌ترین وظایف این واحد می‌توان به جمع‌آوری اموال سد معبر، تحویل وسایل سد معبر با اخذ جرایم، اجرای احکام ماده صد، ابلاغ احکام ماده صد، صدور اخطار کتبی سد معبر، پلمپ مغازه‌های صاحب مشاغل مزاحم، رفع خطر از املاک، جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، جمع‌آوری ادوات و وسایل ساختمانی، کاهش آثار و جلوگیری از احداث آلونک‌ها و ساخت‌وساز غیر مجاز و … اشاره کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group