چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

رئیس شورای اسلامی شهر غرق‌آباد احداث اتوبان ساوه – همدان را عامل فلج شدن اقتصاد غرق‌آباد عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، در جلسه هم‌اندیشی بررسی مشکلات شهر غرق‌آباد از توابع بخش نوبران شهرستان ساوه که با حضور استاندار مرکزی، مدیران کل استانی و شهرستانی برگزار شد، امام جمعه غرق‌آ‌‌باد در این نشست با تقدیر از تلاش‌های دولت در حل مشکلات غرق‌آباد اظهار کرد: این منطقه از محرومیت‌های بسیاری برخوردار است و یکی از نقاط کمتر توسعه‌یافته استان مرکزی است.

علی جنتی‌نیا تصریح کرد: به دلیل کاهش اشتغال شاهد مهاجرت جوانان از شهر غرق‌اباد و نوبران به ساوه و شهرستان‌های همجوار هستیم که بیانگر نبود امکانات رفاهی، اشتغال و زیرساخت‌های لازم است.

در این جلسه رئیس شورای اسلامی شهر غرق‌آباد با اشاره به اینکه بیش از 45 درصد مردم منطقه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، گفت: کاهش جمعیت فقر در این شهر رویکرد ایجاد اشتغال را نیازمند است.

ابوالفضل باباشلو افزود: رویکرد دولت باید توسعه اشتغال باشد و نبود اشتغال در این شهر فقر ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه برای حضور سرمایه گذاران به منظور افزایش اشتغال بسیاری از زیرساخت‌ها در شهر مانند اتوبان ساوه – همدان، خط آهن و خط 48 اینچ گاز تامین شده است، گفت: متاسفانه برخی از زیرساخت‌های فراهم شده مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

باباشلو با تاکید بر اینکه اتوبان ساوه - همدان اقتصاد شهر را فلج کرده است، گفت: قبل از احداث اتوبان معیشت مردم از طریق تردد خودروهای سبک و سنگین تامین می‌شد، اما با راه‌اندازی اتوبان کاهش تردد را در پی داشت و این امر منجر به تعطیلی بسیاری از واحدهای صنفی در محور و به چالش کشیده شدن معیشت مردم شد.

وی راهکار بهبود معیشت مردم را دوبانده کردن محور ساوه و همدان عنوان کرد و گفت: دوبانده شدن موجب افزایش تردد خودروها و رونق کسب و کار با احداث واحدها صنفی کوچک و بزرگ خواهد شد.

به گزارش ایسنا؛ در این جلسه مشکلاتی چون تامین آب مورد نیاز شهرک گلخانه‌ای غرق‌آباد، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام با تخصیص اعتبارات استانی و شهرستانی، کمک به افزایش ظرفیت دانشگاه پیام‌نور و ممانعت از محرومیت شهر غرق‌آباد از دانشگاه پیام‌نور به دلیل کاهش میزان دانشجو، تقویت پست برق منطقه دشت لوئین و شهر غرق‌آباد، ساماندهی فضای آموزشی، احداث ایجاد دفتر پیشخوان دولت، احداث زائرسرای کربلا در مجاورت اتوبان ساوه - همدان (آزادراه کربلا)، تبدیل نمایندگی هلال‌احمر شهر غرق‌آباد به شعبه مستقل با توجه به زلزله‌خیز بودن منطقه و احداث انبار امداد هلال‌احمر از به عنوان مطالبات مردم غرق‌آباد مطرح و دستور تسریع در رسیدگی به این موارد توسط استانداری مرکزی داده شد.

در این سفر نیم‌روزه به غرق‌آباد استاندار مرکزی از شرکت سپید گچ و مجتمع کشت و صنعت کوثر بازدید کرد، همچنین با خانواده شهید علی صابر دیدار و گفت‌وگو کرد.

شهید علی صابر متولد سی‌ام آذرماه 1343 متولد شد و بعد از عضویت در بسیج دانش‌آموزی لشگر 17 علی‌ابن‌ابیطالب (ع) و اعزام به جبهه در تاریخ دهم اردیبهشت ماه 1361 در عملیات بیت‌المقدس در خرمشهر به درجه شهادت نایل شد.

در ادامه این سفر به ساوه از چند واحد تولیدی تجاری در شهرک صنعتی کاوه که در سفر هیات دولت به استان مرکزی بهره‌برداری خواهد شد، بازدید می‌کند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group