چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت و کشاورزی ساوه و زرندیه به دلیل کم‌آبی در آستانه خطر است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدرضا منصوری در جلسه مشترک شورای اداری شهرستان‌های ساوه و زرندیه که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن اجتماعات فرمانداری ساوه برگزار شد، بزرگترین مشکل حوزه انتخابیه خود را کمبود آب بیان کرد و افزود: کم آبی تهدیدی جدی برای صنعت و کشاورزی این دو شهرستان است.

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته به منظور اختصاص سهمیه آب برای ساوه از سد کوچری و آغاز عملیات اجرایی آن همزمان با سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان مرکزی گفت: پیش بینی می شود عملیات اجرایی اختصاص آب برای ساوه از سد کوچری سه سال زمان ببرد و مشکل اینجاست که در طول این سه سال این دو شهرستان همچنان با این مشکل بزرگ مواجه و در بحران قرار خواهند داشت.

منصوری از ساوه و زرندیه به عنوان سرزمین فرصت های طلایی یاد کرد و افزود: هیچ یک از شهرهای ایران نظیر ساوه و زرندیه از پتانسیل های ویژه برخوردار نیستند.

وی نعمت کشاورزی و صنعت را دو ویژگی بارز حوزه انتخابیه خود بیان کرد و افزود: قطعا با تامین آب علاوه بر حل مشکلات صنعت و کشاورزی شاهد شکوفایی صنایع مادر دیگری خواهیم بود.

منصوری خواستار امضای طرح انتقال آب از سد کوچری به ساوه از سوی شورای اقتصاد شد تا با تخصیص اعتبارات در بهره برداری از این طرح ملی تسریع شود.

وی با اشاره به واگذاری 30 هکتار زمین برای احداث نیروگاه 2150 مگاواتی زرندیه گفت: تامین زیرساخت های لازم مانند برق و آب منجر به توسعه روزافزون این دو شهرستان خواهد شد.

نماینده ساوه و زرندیه در خانه ملت در ادامه از احداث خط آهن سریع السیر تهران، زرندیه، ساوه، اراک خبر داد و افزود: با درخواست نمایندگان استان مرکزی اجرای این طرح مرحله به مرحله انجام می شود و فاصله زمانی استان مرکزی با پایتخت کاهش خواهد یافت.

وی از ساوه به عنوان ایران کوچک یاد کرد و افزود: مهاجرپذیر بودن این شهرستان به دلیل جاذبه های خاص آن توانسته است این شهرستان را به ایرانی کوچک تبدیل کند از این رو لازم است تا با ایجاد اشتغال بیشتر در سایه حمایت های دولت و سرمایه گذاری روند توسعه ای آن را سرعت بخشید.

منصوری در ادامه با اشاره به اینکه ساوه علیرغم اینکه فرمانداری ویژه شده است، اما از مزایای آن محروم است، گفت: شهرستان ساوه از فرمانداری ویژه فقط یک تابلو دارد در حالی که لازم است چارت آن به طور کامل عملیاتی شود.

وی با اشاره به تشکیل فراکسیون فرمانداری ویژه در مجلس دهم گفت: در بین 42 شهرستان کشور که فرمانداری ویژه دارند تنها هشت شهرستان یک گام جلوتر از سایر شهرستان ها هستند و این فراکسیون در نظر دارد تا مطالبات سایر شهرستان ها را نیز برآورده کند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در ادامه از وزیر ارتباطات خواست تا با توجه به اینکه استان مرکزی آخرین مقصد سفرهای استانی دولت است از امتیازات و نگاه ویژه دولت با توجه به ویژگی های خاص آن برخوردار شود.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group