پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

در پی تغییرات مدیریتی که در دبیرخانه جشنواره ساب‌پرتال‌های واحدهای تابعه شهرداری و محله‌های شهر تهران رخ داده است، حسین محکم‌کار جایگزین، فرزاد ناصحی دبیر پیشین جشنواره شده است.

حسین محکم‌کار، دبیر جدید جشنواره، اقدامات دبیرخانه را تاکنون بیشتر پژوهش محور و زیربنایی دانست و طی گفتگویی با روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، از عملیاتی کردن طرح‌های گذشته خبر داد و گفت: برنامه‌های جدیدی متناسب با سیاست‌ها و اولویت‌های جشنواره، تهیه و اجرایی خواهد شد.

دبیر جدید جشنواره از تلاش‌ها و فعالیت‌هایی که در دوره‌های گذشته در دبیرخانه صورت گرفته اظهار رضایت کرد و گفت: برنامه‌های انجام شده در دبیرخانه جشنواره، پژوهش محور بوده و برای جشنواره بسیار اثربخش و کارا است. اما با توجه به وجود برخی مشکلات، اجرایی کردن آن‌ها به تأخیر افتاده است. تمامی هم و غم بنده در حال حاضر این است که کارهایی را که در حد طرح اولیه باقیمانده به سرانجام برسانم.

اقدامات پیش رو

محکم‌کار درباره اولین اقدامات در دست انجام پس از پذیرش مسئولیت دبیرخانه جشنواره گفت: بحث آموزش راهبران پرتال‌ها را در پیش رو داریم و براساس آسیب‌شناسی که از دوره‌های قبل شده است، آموزش به عنوان یکی از ضرورت‌های راهبران پرتال‌ها و دست‌اندرکاران آن باید انجام شود. بنابراین در این‌باره با اساتید مختلف رأی‌زنی نموده و آموزش را با توجه به شش معیار محتوا، طراحی، تجربه‌کاربری و کاربردپذیری، تعامل، خدمات و فناوری در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به برطرف شدن مشکلات سامانه مدیریت داوری جشنواره در بخش ارزیابی کمی، بیان نمود: وجود سامانه باعث کاهش هزینه‌های جشنواره، افزایش کیفیت داوری و نظارت همزمان شده است.

داوری مردمی

دبیر جشنواره ساب‌پرتال‌های شهرداری و محله‌های شهر تهران با اظهار امیدواری درباره راه‌اندازی بخش داوری مردمی گفت: با توجه به تأثیرگذاری مردم در شکل‌گیری روند فناوری در جامعه و شیوه رفع نیازها در آن، اگر بستر و زمینه داوری مردمی مناسب، دقیق و متناسب‌ها با خواست مردم شکل بگیرد، باعث افزایش انگیزه و محرک و تشویق کننده راهبران و کلیه دست‌اندرکاران هر پرتال و ساب‌پرتالی برای معرفی هر درگاه و خدمات مربوط به آن خواهد بود. این مسئله در مرحله اول باعث ارتقای کیفی پرتال‌ها، در مرحله بعد باعث آشنایی بیشتر و مؤثرتر مردم با سرویس‌ها و خدمات الکترونیک شهرداری تهران می‌شود. متأسفانه تاکنون اغلب سرویس‌ها و خدمات درست به مردم و مخاطبان آن معرفی نشده و اکثر مردم نمی‌دانند که چه خدماتی توسط شهرداری تهران در فضای مجازی ارائه می‌شود.

محکم‌کار در پایان درباره مراسم اختتامیه و برگزیدگان جشنواره 95 افزود: امسال در نظر داریم پس از راه‌اندازی سامانه داوری مردمی، از آن‌ها بخواهیم بدترین پرتال‌ها را نیز در کنار بهترین‌های هیئت داوران اعلام نمایند و برای اولین بار جایزه بخش تمشک طلایی به آن دسته از ساب‌پرتال‌هایی که از دیدگاه و انتخاب مردم، پایین‌ترین امتیاز را کسب می‌نمایند و به عبارتی در بین رقبای خود ضعیف‌ترین هستند، تعلق خواهد گرفت

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group