چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده حضور پزشکان متخصص در این شهرستان افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، جلیل کوهپایه‌زاده در نشست خبری با خبرنگاران افزود: با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز درمانی به دنبال تقویت حضور متخصصین پزشکی در شهرستان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اولویت دانشکده علوم پزشکی در حوزه درمانی فراهم کردن بستر خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان با جذب بهترین‌های حوزه درمانی است، تصریح کرد: اقدامات بسیاری در راستای تامین نیازهای درمانی مردم صورت گرفته است، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی بیان کرد: در حوزه آموزشی نیز برنامه دانشکده علوم پزشکی شناسایی بهترین دانشجویان در رشته‌های مختلف علوم پزشکی است تا با فراهم کردن زمینه‌های تشویقی و تامین زیرساخت‌های حضور آنان پس از فارغ‌التحصیل شدن در این شهرستان موجب بازگشت فارغ‌التحصیلان این دانشکده برای خدمت به مردم ساوه شویم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه در ادامه با اشاره به انتقال بیمارستان تخصصی زنان و زایمان 17 شهریور به مجتمع درمانی بیمارستان شهید مدرس ساوه اظهار کرد: احداث بخش زنان و زایمان مجهز در بیمارستان شهید مدرس و انتقال مرکز درمانی تخصصی 17 شهریور به این مجتمع درمانی با هدف تکریم ارباب رجوع و متمرکز کردن خدمات درمانی به شهروندان صورت گرفت، این مرکز از بهترین تجهیزات برخوردار است.

وی ادامه داد: در ساختمان قدیم بیمارستان 17 شهریور نیز با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده مقرر شده است که یک آزمایشگاه جامع و مرکزی راه‌اندازی شود که همزمان با میلاد با سعادت امام رضا(ع) افتتاح خواهد شد.

وی گفت: با بهره‌برداری از این آزمایشگاه مجهز زمینه خدمت‌رسانی بیشتر و با کیفیت‌تر به شهروندان فراهم خواهد شد چرا که به دلیل دقت در انجام و اعلام نتیجه آزمایش و نیز ارائه خدمات با تعرفه دولتی، نیازی به مراجعه مردم به سایر آزمایشگاه‌ها نخواهد بود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه اظهار کرد: از مابقی فضای فیزیکی این بیمارستان قدیمی نیز با انجام عملیات عمرانی و مرمت و بازسازی برای راه‌اندازی کلینیک تخصصی دندانپزشکی استفاده خواهد شد.

وی همچنین با تبریک روز خبرنگار از اصحاب رسانه به عنوان بازوان حوزه سلامت در ارتقای سلامت جامعه یاد کرد و افزود: انتشار مطالب آموزشی و تخصصی در حوزه سلامت موجب افزایش آگاهی مردم و تقویت خودمراقبتی خواهد شد.

کوهپایه‌زاده با تاکید بر اینکه در دنیای ارتباطات امروزی باید مسلح به دانش و علم روز شویم، افزود: یکی از اولویت‌های دانشکده در حوزه اطلاع‌رسانی به مردم، آموزش کارکنان برای خبردهی است.

وی ادامه داد: با برگزاری دوره‌های آموزشی در نظر داریم در راستای توانمندسازی کارکنان دانشکده به منظور مهارت‌آموزی در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی صحیح به مردم گام برداریم.

وی با تقدیر از حمایت‌های نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با وجود اینکه مدت زمان اندکی از تشکیل مجلس دهم می‌گذرد، اما رویکرد نمایندگان بویژه نماینده حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه به حوزه سلامت مثبت بوده و با جذب اعتبارات ملی زمینه‌ساز توسعه پارامترهای بهداشتی و درمانی شده است.

به گزارش ایسنا، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز گفت: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از طریق مراکز جامع سلامت در تمامی شهرها و روستاهای شهرستان از جمله برنامه‌های طرح تحول سلامت است که توسط معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی در حال اجراست.

رضا نظری افزود: اختصاص حدود دو هزار متر زیربنا به فضای بهداشتی و درمانی شهرستان، انجام دو هزار متر مربع تعمیرات اساسی و بهسازی در فضای فیزیکی مراکز بهداشتی و درمانی، جذب 70 نیروی انسانی و خرید تجهیزات بهداشتی و درمانی به ارزش یک میلیارد ریال از جمله اقداماتی است که در راستای اجرای این طرح انجام شده است.

وی با اشاره به اجرايي کردن برنامه عملیات سند پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر در شهرستان گفت: با اجرایی شدن این سند در حوزه امنیت غذایی و سلامت روانی باید زمینه کاهش 25 درصدی بیماری‌های غیرواگیر را فراهم کنیم.

نظری ادامه داد: به همین منظور برای هر سه هزار نفر در شهرستان یک مراقب سلامت در نظر گرفتیم و با رونمایی از سامانه سیب(سامانه یکپارچه بهداشت) درصدد هستیم تا علاوه بر ارتقای شاخص‌های سلامت به دنبال کاهش اختلالات روانی در جامعه باشیم.

در ادامه این نشست خبری از خبرنگاران حوزه سلامت شهرستان‌های ساوه و زرندیه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group