چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

در پی انتصاب انجام شده و تغییر بوجود آمده در ساختار هیئت اجرایی نظام مهندسی ساختمان شهرستان ساوه، جمعی از مهندسین عضو این مجموعه مقابل سازمان نظام مهندسی ساختمان شهرستان ساوه تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، تجمع‌کنندگان که بیش از 50 نفر بودند با امضای طوماری خواستار تمکین نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی به نظر و اراده اعضای نظام مهندسی ساختمان ساوه که بر اساس برگزاری انتخابات صورت گرفته است، شدند.

چند تن از اعضای نظام مهندسی تجمع‌کننده در مقابل این سازمان به خبرنگار ایسنا گفتند: روال انتخاب اعضای هیئت اجرایی نظام مهندسی در کل کشور بر مبنای برگزاری انتخابات است، اما نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی برخلاف قانون و مقررات اقدام به انتصاب هیات اجرایی ساوه کرده است.

یکی از تجمع‌کنندگان اظهار کرد: در 20 سال اخیر که شاهد فعالیت نظام مهندسی ساختمان در ساوه بودیم تمامی عزل و نصب‌ها با پروسه انتخابات انجام می‌شد و جای تعجب است که پس از برگزاری انتخابات در ساوه، نظام مهندسی استان در اقدامی غیرقانونی برگزاری این انتخابات را به رسمیت نشناخته و بدان تمکین نمی‌کند و اقدام به انتصاب هیئت اجرایی با سلیقه و نظر شخصی خود می‌کند.

وی ادامه داد: حیرت‌انگیزتر از آن اینکه وقتی نظام مهندسی ساختمان استان اعضای هیئت اجرایی را منصوب می‌کند و سپس مطلع می‌شود که این کار غیرقانونی است و اعتراض اعضای نظام مهندسی ساوه را در پی دارد، در اقدامی نسنجیده و باز هم خلاف مقررات اقدام به انتصاب سرپرست برای نظام مهندسی ساختمان ساوه می‌کند، رویه‌ای که در هیچ یک از شهرستان‌های کشور مرسوم نبوده و غیرقانونی است.

یکی دیگر از اعضای نظام مهندسی ساختمان ساوه انتقال صندوق مالی این مجموعه به مرکز استان و انجام گردش مالی ساوه در اراک را دلیل انجام این اقدامات غیرقانونی دانست و افزود: نظام مهندسی ساختمان ساوه مستقل از مرکز استان است چرا که ساوه فرمانداری ویژه است و با شهرهای دیگر استان به لحاظ ویژگی‌های خاصی که دارد متفاوت است و نباید به ساوه به دید سایر شهرهای استان نگریست.

وی برگزاری کمیته‌های آموزشی ارتقای سطح کیفی و کمی و ساخت‌و‌ساز در سیستم ساختمانی و تاسیساتی شهرستان را از جمله موفقیت‌های هیات اجرایی و اعضای نظام مهندسی ساختمان ساوه دانست که با رای و نظر اعضا انتخاب شده‌اند و گفت: این مجموعه جزو نظام مهندسی‌های رده اول کشور از لحاظ کیفی و کمی به شمار می‌رود.

وی با انتقاد از تصمیم نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی در انتصاب سرپرست برای نظام مهندسی ساوه آن را مغایر با قوانین و چارت اداری این سازمان دانست و افزود: تجمع مهندسین تا پاسخگویی شفاف از سوی مسئولان ادامه خواهد داشت و در صورت عدم دریافت پاسخ در مقابل استانداری مرکزی و نظام مهندسی استان مرکزی تجمع خواهیم کرد.

در همین رابطه نایب رئیس نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: انتصاب سرپرست برای نظام مهندسی ساوه در چارچوب قانون و براساس ضوابط صورت گرفته است.

محمد مصطفوی انتصاب سرپرست برای مدت سه ماه را از جمله راهکارهای قانونی دانست که از سوی نظام مهندسی ساختمان استان برای شهرستان‌ها در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: قطعا در مهلت سه ماهه مدیریت سرپرست تعیین شده برای نظام مهندسی ساوه با هماهنگی مجموعه راه و شهرسازی استان در خصوص انتصاب دائم تصمیم‌گیری خواهد شد.

مصطفوی در خصوص اعتراض اعضای نظام مهندسی مبنی بر به رسمیت نشناختن انتخابات این سازمان در شهرستان ساوه گفت: رد یا قبول انتخابات به نظر استان برمی‌گردد و با هماهنگی دستگاه‌های متولی امر چارت هیئت اجرایی نظام مهندسی تعیین خواهد شد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا الله‌دادی رئیس نظام مهندسی استان مرکزی نیز با بیان اینکه مجموعه نظام مهندسی ساوه کم‌لطفی کرده است، اظهار کرد: اقدامات صورت گرفته در خصوص انتصاب هیات اجرایی نظام مهندسی ساوه کاملا قانون بوده است.

وی تصریح کرد: در وهله اول قانون اختیاراتی به هیات مدیره داده است که براساس آن می‌تواند بخشی یا تمام اختیارات را به نمایندگی‌ها در شهرستان واگذار کند. اعتراض نظام مهندسی ساوه درخصوص انتصاب هیات اجرایی درست نیست چراکه کار کاملا قانونی و با حضور فرماندار انجام گرفته است.

الله‌دادی با تاکید براینکه اقدامات لازم برای انتصاب یاد شده در قالب مکاتبات با شورای مرکزی انجام شده است، گفت: شکل انتخابات در شواری مرکزی مطرح می‌شود، اما به دلیل اینکه در حال حاضر آیین‌نامه انتخاباتی در حال تغییر است، تهران دستور داد که استان سرپرست نظام مهندسی ساوه را منصوب کند تا سه ماه دیگر براساس تصمیمات جدید انتخابات انجام گیرد، در هر صورت اقدامات و انتصاب صورت گرفته کاملا قانونی و با حضور فرماندار شهرستان انجام شده است و پس از تعیین آیین‌نامه جدید افراد می‌تواند کاندیدا شده و با رای گیری انتخاب شوند.

وی درخصوص اعتراض نظام مهندسی به انتقال صندوق مالی ساوه به اراک نیز گفت: متاسفانه جوسازی شده است، نظام مهندسی استان مرکزی دارای یک کد اقتصادی است که منابع مالی به یک حساب واریز می‌شود و براساس نیاز مالی و منابع مورد نیاز به نمایندگی‌ها در شهرستان‌ها تخصیص یافته و توزیع می‌شود.

رئیس نظام مهندسی استان مرکزی تاکید کرد: کلیه اقدامات براساس قانون است و جای تعجب است که جامعه مهندسی که نخبه محسوب می‌شوند وارد این بازی شده باشند و دست به اعتراض و تحصن بزنند در صورتی ‌که اگر تنها از خود بنده در خصوص اقدامات و مسائل مورد اعتراض سوال می‌کردند کاملا و قانونا مسائل تشریح می‌شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group