چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

عضو شورای اسلامی شهر ساوه خواستار نگاه جدی و پرنگ تر نسبت به ورزش بانوان این شهر شد.

 

سیده فاطمه مسئله گو در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه مرکزی، افزود: بانوان ساوجی از پتانسیل بالایی در حوزه ورزش برخوردار هستند و علیرغم امکانات محدود و سرانه ورزشی پائین تر نسبت به آقایان همواره در میادین ورزشی ملی و بین المللی درخشیده‌اند.

وی نگاه توسعه ای به ورزش بانوان را عاملی برای تشویق و ایجاد انگیزه بیشتر به منظور تقویت ورزش در بین خانواده ها دانست و تصریح کرد: توسعه و تقویت هیئت های ورزشی مخصوص بانوان و نیز جذب حامی و اسپانسر مالی عامل مهمی در توسعه ورزش بانوان و به دنبال آن تقویت نشاط و شادابی در بین بانوان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه خواهد شد.

وی در ادامه گفت: خدا را شاکریم که امسال برای اولین بار در ایام ماه مبارک رمضان در راستای توسعه ورزش بانوان قدم‌های اولیه موثری برداشته شد و استخر هلال احمر ساوه دو شب در هفته پس از افطار به شنای بانوان اختصاص یافت که با استقبال چشم‌گیر بانوان مواجه شد و بعد از ماه مبارک رمضان با تامین نیروی انسانی لازم بطور مستمر یک شب در هفته علاوه بر سانس‌های قبلی به بانوان اختصاص می‌یابد.

عضو شورای اسلامی شهر ساوه در ادامه اظهار کرد: مسابقات والیبال، بدمینتون، فوتسال، فوتبال دستی و تکواندو جام رمضان بانوان در سالن‌های ورزشی سطح شهر چندین شب متوالی با شور و نشاط و هیجان و با استقبال بی‌نظیر جوانان و خانواده های آنها برگزار شد که ضمن تشکر از برگزار کنندگان مسابقات فوق و همکاری شهرداری و اداره  ورزش و جوانان بویژه ابتکار مدیریت استخر هلال احمر، استقبال بی نظیر دختران جوان و بانوان در شب‌های ماه مبارک رمضان از استخر و مسابقات جام رمضان نشان از مطالبات قشری است که نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه بانوان نقش مهم و تاثیرگذاری در ارتقای سطح سلامت و نشاط و پیشرفت و تعالی جامعه دارند، تصریح کرد: تاکیدات بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری بر توجه به نیازهای بانوان به عنوان قشر تاثیرگذار جامعه وظیفه ما مسئولین را با توجه به موقعیت شهرمان که یک شهر مهاجرپذیر با پایگاه جمعیتی در حال رشد است را سنگین‌تر کرده است.

مسئله‌گو تصریح کرد: براین اساس می‌بایست در خصوص مطالبات جوانان بویژه بانوان که به لحاظ اعتقادی و امنیتی نمی‌توانند از هر فضایی استفاده کنند اقدام کرد و نظر به جلسات متعددی که با مسئولین ارشد شهر در سال‌های متمادی در شورای اسلامی شهر در خصوص اختصاص یک استخر ویژه بانوان داشتیم و با وجود اینکه بر سر درب استخر کوثر ویژه بانوان ثبت شده است اما در واقع اختصاص به بانوان ندارد، لذا ضرورت دارد یکی از استخرها به بانوان اختصاص یابد.

وی تاکید کرد: به لحاظ توزیع عادلانه خدمات ورزشی و با عنایت به اینکه چهارده تیم ورزشی آقایان علاوه بر حمایت از لیگ برتر فوتسال تحت پوشش باشگاه شهرداری است، چند تیم ورزشی بانوان نیز که نسبت به آقایان مخارج بسیار ناچیزی دارد تحت پوشش باشگاه شهرداری قرار گیرد و سالن ورزشی شهید اسماعیلی واقع در شهرک فجر کاملا به بانوان اختصاص یابد.

عضو شورای اسلامی شهر ساوه در ادامه تصریح کرد:  با عنایت به اینکه مسئولین شهرستان و متولیان ورزش کاملا واقف هستند که در زمان علی آبادی ریاست وقت سازمان ورزش کشور با تلاش بسیار با اختصاص زمین و بودجه خاصی این سالن جهت بانوان ساخته شد، لذا تقاضای اختصاص سالن ورزشی و استخر ویژه بانوان را داریم.

به گفته وی، با مصوبه شورای اسلامی شهر یک میلیارد تومان جهت استخر ویژه بانوان در بودجه سال نود و پنچ اختصاص یافته است لذا خواستار تسریع در عملیات اجرایی هستیم.

وی از نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز خواست که با توجه به جمعیت جوان شهر و نزدیکی ساوه به تهران و اینکه از نمایندگان گذشته مجلس همواره تقاضا داشتیم یک استادیوم ورزشی پانزده هزار نفری را جهت برگزاری هرچه بیشتر مسابقات کشوری سرریز ورزش تهران برای شهر ساوه در برنامه کاری خویش قرار دهند.

تنها نماینده مردم شهر ساوه در تمامی دوره های شورای اسلامی این شهر در ادامه گفت: نظر به اینکه مدتی است فصل اوقات فراغت تابستانی شروع شده است و هنوز روند بسته بودن برخی از سالن‌های ورزشی شهرداری همچنان ادامه دارد، هم اکنون تنها سالن ورزشی کوثر توسط پیمانکار بازگشایی شده است که کافی نیست و باید فضاهای بیشتری در اختیار جوانان قرار گیرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group