پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

رئیس دادگستری ساوه گفت: جامعه از امنیت روانی مطلوبی برخوردار نیست.

 

هادی ملکی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه که به همراه معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان مرکزی و دادستان سابق ساوه برگزار شد با اشاره به قرار گرفتن جرائمی نظیر توهین به اشخاص، سرقت موجب به تعزیر، ضرب و جرح عمدی و تهدید به عنوان چهار جرم برتر اظهار کرد: قرار گرفتن این جرایم در ردیف بیشترین جرائم بیانگر نبود امنیت روانی مطلوب در جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه وقوع این جرائم چهارگانه بیانگر این است که جامعه به آرامش نیاز دارد، تصریح کرد: لازمه حاکمیت آرامش در جامعه مستلزم نگاه جدی مسئولان به این امر است.

وی  افزایش طلاق و بروز اختلافات خانوادگی که در صدور پرونده‌های حقوقی قرار گرفته است را نیز ناشی از نبود همین امنیت روانی دانست و تصریح کرد: اگر به این موضوعات توجه نشود جامعه و زندگی مردم با چالش مواجه خواهند شد.

رئیس دادگستری ساوه گفت: برای جلوگیری از بروز تهدیدها و توهین هایی که در سطح جامعه صورت گرفته و بیشترین جرائم را به خود اختصاص داده است اگر چاره اندیشی نشود و آرامش در جامعه صورت نگیرد قطعا شاهد افزایش آمار قتل عمدی خواهیم بود.

وی خواستار مشارکت بین بخشی و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی به خصوص متولیان فرهنگی جامعه برای ارتقای شاخص‌های امنیت روانی در جامعه به منظور کاهش جرائم ناشی از نبود این نوع امنیت شد.

این مقام قضائی در ادامه با اشاره به اینکه دادگستری بار عدم اجرای قانون دستگاه‌های دیگر را تحمل می‌کند، تصریح کرد: اگر هر دستگاهی وظایف قانونی خود را به نحو احسن انجام دهد شاهد حجم مراجعات مردمی به دادگستری نخواهیم بود.

وی ناکارآمدی و کوتاهی برخی از دستگاه‌های اجرایی رو باعث افزایش آمار پرونده‌ها به دستگاه قضائی دانست و تاکید کرد: همه مسئولین موظف هستند وظایف قانونی خود را به نحو احسن انجام دهند و قانون‌مند شوند تا هم شاهد کاهش مراجعات مردمی به دادگستری باشیم و هم شاخص‌های رضایتمندی مردم از عملکرد مسئولان افزایش یابد.

رئیس دادگستری ساوه در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه گفته می‌شود با تغییر رئیس دادگستری و دادستان ساوه شاهد تجدید نظر در اقدامات قضائی که در گذشته در این شهرستان نظیر پلمب قلیان سراها و اماکن عمومی که اقدام به عرضه قلیان در سطح شهر می کردند، خواهیم بود، گفت: به هیچ وجه این مسائلی که مطرح شده صحت ندارد و با تمام قوت کارهای خوبی که در گذشته صورت گرفته را ادامه داده و با هرگونه تخلفی به شدت برخورد خواهیم کرد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group