چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: با جلساتی که در سطح استان با هدف اخلال در اتحاد ملی تشکیل می شود و برخلاف وحدت ملی است برخورد قانونی خواهد شد.

 

حجت الاسلام قاسم عبداللهی در آئین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب ساوه با تاکید بر برخورد با جلسات برخلاف اتحاد ملی تصریح کرد: برگزاری چنین جلساتی که زمینه ساز ناامنی اقتصادی، فکری، مذهبی و اعتقادی است با برخورد سخت دستگاه قضایی مواجه خواهد شد.

وی بیان کرد: جوانان ما برای حفظ انقلاب و ارزش های اسلامی خون پاک خود را اهدا کردند تا انقلاب زنده بماند و هم اکنون نیز این دفاع به شیوه های مختلف ادامه دارد از این رو دستگاه قضایی اجازه نخواهد داد عده ای در جامعه حرف هایی را مطرح کنند که امنیت ملی و داخلی که حاصل جانفشانی جوانان این مرزوبوم است خدشه دار شود.

وی در ادامه با تاکید بر ترویج روحیه انقلابی گری که از منویات مقام معظم رهبری است افزود: آنچه موجب مصون ماندن کشور از توطئه های مختلاف دشمنان است ترویج روحیه انقلابی گری به منظور حفظ دستاوردهای انقلاب است.

رئیس کل دادگستری استان مرزکی در ادامه با تاکید بر پویایی اقتصاد کشور در سایه تحقق سیاست های کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اقتصاد کشور باید روی پای خود بایستد تا تولید کننده بتواند به راحتی به امر تولید بپردازد و سرمایه گذار هم خاطری آسوده در سرمایه گذاری داشته باشد.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی اجازه نخواهد داد که یک سری افراد پست که نه تنها کمک به سرمایه گذاری و تولید نمی کنند بلکه سرمایه‌بر در استان هستند بخواهند عرض اندام کنند باید دستان چنین افرادی را قطع کرد.

وی برقراری امنیت پایدار در کشور را الفبای کار دستگاه قضایی دانست و افزود: امروز در کشور ما فعالیت در حوزه اقتصادی که منجر به پویایی اقتصاد کشور شود و تولید ملی را تقویت کند مصداق جهاد در خط مقدم است و هر مانعی که بخواهد مقابل آن بایستد را برخواهیم داشت.

حجت الاسلام عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حجم بالای کار دادگستری افزود: اگر هر کس وظایف قانونی خود را به نحو احسن انجام دهد شاهد کاهش حجم مراجعات مردمی به دستگاه قضایی خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه دادگستری مرجع رسیدگی به تظلمات است، افزود: دادگستری ناظر حسن اجرای قوانین است و کسانی که بخواهند برخلاف قانون عمل کنند مسئول و پاسخگو خواهند بود.

این مقام قضائی با اشاره به اینکه دادگستری به دلیل عدم انجام دقیق وظایف قانونی برخی سینه سپر مشکلات مردمی شده است، تصریح کرد: دستگاه قضائی پاسخگوی کوتاهی در وظایف قانونی برخی از ادارات نیست.

وی تصریح کرد: ادارات و سازمان ها باید به وظایف قانونی خود به درستی عمل کنند تا کوتاهی آنان موجب تشکیل پرونده در دستگاه قضایی نشود گرچه دادگستری با شمشیر برنده عدالت بر حسن اجرای قانون نظارت می کند.

حجت الاسلام عبداللهی در ادامه از شهرستان ساوه به عنوان دومین شهرستان استان مرکزی با توجه به پتانسیل هایی خاصی که دارد یاد کرد و افزود: امنیت داخلی این شهرستان برای دستگاه قضایی بسیار مهم است و بروز برخی ناهنجاری ها و نزاع ها و قتل ها در این شهرستان قابل قبول نیست.

به گزارش ایسنا؛ رئیس سابق دادگستری ساوه نیز گفت: مردم بهترین قضاوت را در عملکرد مدیران دارند از این رو قضاوت در خصوص دادگستری شهرستان را به مردم واگذار می کنیم.

حجت الاسلام احمد چراغی افزود: انجام کار صادقانه برای خدمت به مردم عبادت محسوب می شود و امیدواریم خدمات دستگاه قضایی شهرستان مرضی درگاه حق تعالی واقع شود.

وی بیان کرد: شهرستان ساوه از حیث همدلی و همگرایی در بین مسئولان و مردم در سطح استان مرکزی بی نظیر است و یکی از امن ترین شهرهای کشور از جمیع جهات به شمار می رود.

دادستان سابق ساوه نیز گفت: سرعت و دقت در انجام امور سرلوحه کار دستگاه قضایی شهرستان بوده است. از این رو دادسرای ساوه اولین دادسرای استان مرکزی بود که با متمرکز کردن پرونده های قضایی الگویی برای سایر شهرهای استان شد.

حجت الله درودگر برنامه محور بودن را از دیگر رویکردهای دستگاه قضایی در ساوه دانست و افزود: دادگستری ساوه پیشور در اجرای سیاست های دستگاه قضایی بود.

وی کنترل حاشیه نشینی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، اجباری کردن اختصاص پارکینگ برای مجتمع های مسکونی به منظور کاهش سرقت خودرو و نیز ترافیک، جلوگیری از تصرف عدوانی و تفکیک غیرمجاز اراضی و باغات و راه اندازی مرکز پیشگیری از آسیب های اجتماعی را از مهمترین اقدامات دادسرای ساوه در این مدت بیان کرد.

وی از کاهش 45 درصدی سرقت های خرد با راه اندازی مرکز پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهرستان خبر داد و افزود: کاهش جرائم خشن و نیز کاهش سرقت احشام از دیگر توفیقاتی بود که نتیجه سرعت در کار دستگاه قضایی و تسریع در مجازات حاصل شد.

رئیس جدید دادگستری ساوه نیز با تاکید بر فعالیت در دستگاه قضایی با روحیه انقلابی‌گری تصریح کرد: تظلم خواهی از مظلومان مصداق واقعی روحیه انقلابی گری است.

هادی ملکی افزود: دستگاه قضایی ملجا و پناهگاه مظلومان است از این رو تلاش خواهیم کرد با همدلی و هم افزایی در تحقق این مهم تلاش کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب جدید ساوه نیز با تاکید بر اتحادبین بخشی و مشارکت مردمی به عنوان عاملی برای پیشگیری از وقوع جرم و بستری آماده جهت برخورد با متخلفان افزود: در کنار این از تمامی ابزارهای قانونی برای برقراری امنیت پایدار در شهرستان استفاده خواهیم کرد.

مجید علیپور افزود: شهرستان ساوه از شهرستانهای ویژه استان مرکزی است که قطب صنعتی و کشاورزی استان به شمار می رود از این رو برقراری امنیت در این شهرستان زمینه توسعه آن را دو چندان می کند.

به گزارش ایسنا در این مراسم با تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام احمد چراغی رئیس سابق دادگستری و حجت الله درودگر دادستان عمومی و انقلاب ساوه، با اهدای حکمی هادی ملکی به عنوان رئیس جدید دادگستری و مجید علیپور به عنوان دادستان جدید شهرستان ساوه معرفی شدند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group