چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

رییس اداره حفاظت محیط‌زیست ساوه گفت: این شهرستان در سال 1395 پاک‌ترین روزها را تجربه می‌کند.

 

هادی رستم‌خانی افزود: براساس اعلام ایستگاه سنجش آلودگی هوای ساوه این شهرستان روزهای پاکی را در سال جاری سپری کرده است.

وی با اشاره به گزارش موردی آلودگی این ایستگاه در سال گذشته نیز گفت: در سال گذشته چند مورد آلودگی هوای شهر ساوه گزارش شد و آلودگی هوا در این روزها از مرز استاندارد فراتر رفت، این آلودگی به علت وجود ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون و دی‌اکسید نیتروژن بود که از حد مجاز برای سلامتی شهروندان فراتر رفت.

رستم‌خانی با اشاره به استقرار بزرگترین شهر صنعتی کشور در ساوه گفت: از آنجاکه که شهر ساوه در دشت قرار داشته و در اطراف آن نیز کوه قرار دارد، پدیده وارونگی هوا اتفاق افتاده و آلایندگی ناشی از فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی که شاخص آلایندگی دارند به محدوده شهری ساوه هدایت نمی‌شود.

وی اظهار کرد: شهرستان ساوه به خاطر شرایط جغرافیای دشتی شاهد جریان خوب باد است که موجب می‌شود آلودگی صنایع بزرگترین شهر صنعتی کشور به آن وارد نشود و در واقع غبار فراگیر کشورهای همسایه موجب آلودگی هوای این شهر است.

وی تصریح کرد: تنها دلیل آلودگی هوای شهر ساوه فعالیت ذرات معلق با قطر دو و نیم میکرون است که به گفته متخصصان با تاثیر بر ریه‌ها موجب ایجاد بیماری‌های قلبی، ریوی، ناراحتی‌های تنفسی و آلرژیک می‌شود، بخش دیگر آلودگی هوا نیز مربوط به مونوکسیدکربن ناشی از احتراق ناقص سوخت خودروهاست که سبب احساس سرگیجه، تهوع، ناتوانی در انجام فعالیت‌ها و درد در قفسه سینه می‌شود.

رستم‌خانی اضافه کرد: شاخص کیفیت(میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کم‌تر از 2.5 میکرون) اگر کمتر از 50 باشد هوا پاک است، کمتر از 100 هوا سالم، بین 100 تا 150 وضعیت هشدار و بالاتر وضعیت اخطار است

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group