چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

کارگردان فیلم ابد و یک روز گفت: نبود سینما در 20 سال گذشته ظلم به مردم ساوه بوده است.

 

سعید روستایی که به منظور شرکت در نشست نقد و بررسی فیلم ابدویک روز در بین تماشاگران این فیلم حضور یافته بود، افزود: تعطیلی سه سینمای ساوه از 20 سال گذشته هیچ توجیهی ندارد و من وقتی این موضوع را شنیدم، بسیار متاثر شدم.

وی با انتقاد از تعطیلی سه سینمای ساوه در 20 سال گذشته و تغییر کاربری آنها، بیان کرد: براساس قانون هیچ کس حق ندارد کاربری سالن سینما را تغییر دهد و مجموعه مدیریت شهری موظف به برخورد قانونی با تغییردهندگان کاربری سینماست.

کارگران ساوجی فیلم ابد و یک روز در ادامه تصریح کرد: اداره امور مالیاتی و شهرداری ها موظف هستند از محل درآمد عوارض و مالیات در حوزه فرهنگی جامعه هزینه کنند که ساخت سینما یکی از نیازهای اصلی حوزه فرهنگ است.

وی با اشاره به اینکه سالن فعلی که به سینما اختصاص پیدا کرده است به هیچ وجه زیبنده شهروندان ساوجی نیست، افزود: ای کاش مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جای تبدیل سالن تئاتر این شهر به سینما زمینه احداث یک سالن سینمای استاندارد را در این شهر فراهم می کردند تا هم مشکل هنرمندان تئاتر این شهر برطرف می‌شد و هم سینمایی استانداردی در شان مردم شهر ساوه احداث می‌شد.

روستایی با اشاره به اینکه سینما ریشه در تئاتر دارد، تاکید کرد: در این میان سینما از قدرت بیشتری برخوردار است چرا که سینما وابسته به اقتصاد است و طرفداران بیشتری هم دارد.

این کارگردان جوان ساوجی در ادامه از ساخت فیلم جدیدش در آینده نزدیک خبر داد و افزود: تمام مراحل فیلمبرداری این فیلم را در ساوه انجام خواهم داد و از هنرمندان عرصه تئاتر شهرستان ساوه استفاده خواهم کرد.

به گزارش ایسنا، مشاور استاندار مرکزی نیز گفت: توسعه متوازن و همه جانبه اساس پیشرفت کشور است.

عباس امیرحسینی افزود: فعالان عرصه فرهنگ و هنر پیشگامان توسعه اجتماعی جامعه هستند که موجب شکل‌گیری توسعه متوازن خواهند شد.

وی خواستار پررنگ‌تر شدن نقش اجتماعی اصحاب فرهنگ‌وهنر به منظور رشد توسعه اجتماعی و توسعه متوازن شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه نیز گفت: حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر از رویکردهای مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

حسین محمودی فر با اشاره به نقش هنرمندان در توسعه اجتماعی و آگاهی بخشی جامعه گفت: بسیاری از آموزش‌هایی که تاثیرگذاری آن با ابزارهای گوناگون به مراتب کمتر است با زبان هنر تاثیرگذارتر هستند.

وی با اشاره به فعالیت سینما در ساوه اظهار کرد: بنا بر تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرهایی نظیر ساوه که فاقد سینما بود سالن متعلق به مجموعه ارشاد شهرستان به سینما تبدیل شد.

به گفته وی سینما و تئاتر هر دو از هنرهای هفتگانه به شمار می روند و حمایت از این هنرها از سیاست های وزارت ارشاد است.

معاون خدمات شهری شهرداری ساوه نیز گفت: مردم هنرمند ساوه هنرمند پرور هستند و همواره نخبگان هنری بسیاری نظیر کارگردان این فیلم را تقدیم کشور کرده اند.

مصطفی احمدی افزود: راه اندازی سینما در ساوه موجب حضور چمشگیر جوانان شده است و جمع کثیری از جوانان با حضور در سینما اوقات فراغت خود را غنی می کنند.

به گفته وی نبود سینما در ساوه از مهمترین دغدغه های مسئولان شهرستان بود که به حول و قوه الهی در این شهرستان راه اندازی شد.

در ادامه سعید روستایی کارگردان این فیلم به همراه خیل کثیری از شهروندان ساوجی به تماشای این فیلم نشستند و سپس در پرسش و پاسخ و نقد و بررسی آن شرکت کرد.

در این مراسم با اهدای لوح تقدیری از "سعید روستایی" کارگردان ساوجی فیلم ابدویک روز و "فرخ مجیدی" تصویربردار پیشکسوت ساوجی که تصویر بردار فیلم ها و سریال های متعددی بود تجلیل شد. مسئولان ساوجی همچنین به پاس قدردانی از زحمات و تلاش های "علی الوانی" مدیر سینمای ساوه به دلیل تلاش مضاعف در فعالیت مستمر سینمای ساوه با اهدای یک تابلو فرش از وی تجلیل کردند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group