چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

امام جمعه ساوه گفت: مدیریت شادی در جامعه مطلوب نیست.

 

 حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم حسینی در چهل و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه با اشاره به اینکه مدیریت عزا و سوگواری در جامعه مطلوب‌تر از مدیریت شادی است، افزود: نشاط و شادی یکی از نیازهای جامعه بشری است و باید در این حوزه نیز تلاش مضاعف کرد.

وی بیان کرد: شادی و نشاط باید به گونه‌ای باشد که انسان به حرام نیفتد و دستور اسلام نیز بر همین منوال است، از این رو به منظور تقویت این بعد از نیاز جامعه در جلسات شورای فرهنگ عمومی بر حذف موسیقی‌های مبتذل از مجالس جشن و عروسی تاکید و نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی مداحی شاد اقدام شده است.

وی با تاکید بر اینکه اقدام سلبی به هیچ عنوان راهکار مناسبی برای برخورد نیست، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی از طریق متولیان فرهنگی جامعه عامل مهمی برای تشویق مردم به پرهیز از ترویج موسیقی مبتذل خواهد بود.

امام جمعه ساوه در ادامه با اشاره به اجرایی شدن اصل هشت قانون اساسی در ادارات شهرستان که از مصوبات جلسات گذشته شورای فرهنگ عمومی بوده است، اظهار کرد: نظارت عمومی و همگانی کردن امر به معروف و نهی از منکر در گرو تحقق اصل هشت قانون اساسی است.

وی با تاکید بر اینکه برخی تخلفات اقتصادی که در جامعه مشاهده می شود موجب دلسردی مردم خواهد شد، تصریح کرد: تنها راهکار عملی برای جلوگیری از بروز این تخلفات نظارت همگانی و عمومی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه در ادامه با اشاره به اینکه تکریم شهروندان از مصادیق حقوق شهروندی است، افزود: تکریم مردم رضایت مندی جامعه را از عملکرد مسئولان ارتقا می دهد.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی مرجعی برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری با اتخاذ سیاست‌های کلان و راهبردی است، تصریح کرد: اجرای این تصمیمات بر عهده دستگاه‌های اجرایی است و شورای فرهنگ عمومی با برگزاری جلسات منظم ماهانه مطالبه‌گر اجرای این تصمیمات از ادارات و دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش ایسنا؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی ساوه نیز با یادآوری شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل گفت: برای عملی کردن این شعار لازم است که از ادارات شروع کنیم و تشویق دستگاه‌های اجرایی به منظور استفاده از تولیدات داخلی از جمله راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

حسین محمودی فر با اشاره به دومین دستور جلسه شورای فرهنگ عمومی مبنی بر ارائه گزارش ادارات در خصوص چگونگی فرهنگ سازی شعار سال افزود: صرفه‌جویی در مصرف انرژی و مدیریت هزینه‌ها از دیگر راهکارهای تحقق شعار سال است.

وی استفاده از نیروهای بومی در مرمت آثار تاریخی و رونق صنعت گردشگری را در قالب فعالیت‌های فرهنگی تاثیرگذار مورد تاکید قرار داد و افزود: به منظور ایجاد اشتغال پایدار و بهبود معیشت و اقتصاد مردم نیز راه‌اندازی اشتغال خانگی در کارگاه های کوچک راهکاری مناسب است.

محمودی فر در خصوص فرهنگ سازی در میان مردم به منظور پرهیز از اجرای موسیقی مبتذل زنده در تالارهای عروسی نیز گفت: اداره ارشاد ساوه آمادگی خود را برای اجرای گروه‌های هنری موسیقی سنتی و نمایش در مجالس جشن و عروسی اعلام می‌دارد که لازم است با هماهنگی اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، ارائه نقطه نظرات اعضای شورای فرهنگ عمومی به دبیرخانه شورا ظرف مدت دو هفته در خصوص طرح تشکیل تحکیم و تعالی خانواده که از سوی کمیسیون امور بانوان فرمانداری ساوه تنظیم و به شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیشنهاد شده است، استفاده از خلاقیت تبلیغاتی توسط ادارات در ماه مبارک رمضان و نیز ایام گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و اختصاص فضایی برای برگزاری دوره‌های آموزشی طرح تحکیم و تعالی خانواده از مصوبات این جلسه بود.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group