دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

استاندار مرکزی گفت: بررسی اجرای پروژه‌های تاثیرگذار توسعه‌ای در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی از جمله اولویت‌های نشست مقامات استانی با هیئت دولت در این استان است.

 

محمود زمانی قمی در آستانه سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- افزود: در سفری که به زودی دکتر روحانی به همراه هیئت دولت به استان مرکزی خواهند داشت سعی خواهیم کرد از هر شهرستانی یک موضوع مهم که مورد توافق مسئولان ارشد آن شهرستان از جمله فرماندار و نماینده مردم در مجلس است بررسی و اعمال نظر شود.

وی با تاکید بر اولویت‌بندی موضوعات قابل طرح در سفر استانی دولت براساس نیازسنجی دقیق از شهرستان‌هایی که موضوعات آنها در نشست با دستگاه اجرایی کشور مطرح می‌شود، افزود: قطعا اگر موضوعات مطرح شده محدود بوده اما به کیفی بودن آن و تاثیرگذاری در روند توسعه‌ای شهرستان توجه شود، قطعا نتیجه بهتری خواهیم گرفت تا اینکه بخواهیم یک لیست بزرگ از نیازها را طرح کنیم که شاید نتیجه مطلوب بدست نیاید.

زمانی قمی تحرک در اجرای پروژه‌های عمرانی را مهم‌ترین دستاورد سفر رئیس جمهور دانست و افزود: قطعا در خصوص انتقال آب به شهرهایی از استان که با مشکل کم‌آبی مواجه هستند به عنوان یکی از مطالبات اصلی استان از دولت بحث و بررسی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به طرح موضوعاتی در حوزه جاده‌های شهری و روستایی استان نیز گفت: برای بهبود وضعیت جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان نیز در این سفر برنامه داریم و بنده در روزهای آینده طی مصاحبه اختصاصی با خبرنگاران به بیان جزئیات این سفر و مطالبات استان از دولت خواهم پرداخت.

استاندار مرکزی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص جذب اعتبارات و اخذ مجوزها از دولت برای تسهیل در امور شهری و روستایی استان نیز گفت: قطعا در خصوص جذب اعتبارات برای طرح‌های مهم نیمه‌تمام تصمیم‌گیری خواهد شد و برای پروژه‌های نیمه‌تمام تعیین تکلیف خواهیم کرد.

به گفته وی، برای اجرایی شدن پروژه‌های مهم ضمن تبیین استدلال لازم، ضرورت‌های اجرای آن را نیز مطرح خواهیم کرد و قطعا برای تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام تقاضای تخصیص اعتبار خواهیم کرد. زمینه بهره‌برداری یکی از پروژه‌ها که آبرسانی به شهرستان تفرش است را با تخصیص اعتبارات ویژه تا پایان یک سال و نیم آینده فراهم خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: نتایج این سفرها تقویت نشاط و امید و تحکیم مودت بین دولت و مسئولان استانی و جذب اعتباراتی است که در توسعه استانی تاثیرگذار باشد.

زمانی قمی در خصوص اخذ برخی مجوزها برای تسهیل در امور استان نیز گفت: به عنوان مثال در این سفر در حوزه عمران شهری با درخواست از وزیر راه و شهرسازی به منظور واگذاری تعدادی زمین برای اداره کل راه و شهرسازی بابت واگذاری به شهرداری ها به جهت عمران و مبلمان شهری اقدام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: اخذ این دسته از مجوزها ضمن تسهیل در امور واگذاری‌ها موجب توسعه استان و حرکت شتابان توسعه ای خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group