دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه از احداث بیمارستان تخصصی دندانپزشکی در این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- جلیل کوهپایه زاده در نشست خبری با خبرنگاران به مناسب هفته سلامت با اعلام این خبر گفت: با انتقال بیمارستان تخصصی زنان و زایمان 17 شهریور به مجتمع درمانی بیمارستان شهید مدرس ساوه، بیمارستان تخصصی دندانپزشکی در ساختمان بیمارستان 17 شهریور احداث خواهد شد.

وی با اشاره به ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی در بیمارستان تخصصی دندانپزشکی اظهار کرد: با احداث این بیمارستان طی ماه‌های آینده، تمامی خدمات نوع یک، دو و سه در این بیمارستان به شهروندان ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به رایزنی‌هایی که با وزارت بهداشت و درمان در خصوص احداث این بیمارستان در ساوه صورت گرفته است، گفت: در همین راستا کارشناسان بهداشت دهان و دندان طی بازدیدی که انجام داده اند قول مساعدی برای احداث این بیمارستان در ساوه داده‌اند.

به گفته وی، احداث بیمارستان دندانپزشکی از نیازهای ضروری مردم این شهرستان است و امیدواریم بتوانیم سانتر قابل قبولی برای برآوردن نیاز مردم در این حوزه برقرار کنیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به شاخص پوسیدگی دندان در بین مردم گفت: شاخص پوسیدگی دندان در بین مردم از نرم گذشته فراتر رفته است به طوری که هم اکنون در بین 12 تا 50 سال مشهود است.

وی در ادامه با اشاره به هفته سلامت از وزارت بهداشت به عنوان مدعی العموم امر سلامت یاد کرد و افزود: برای برقراری سلامت پایدار در بین مردم نیازمند مشارکت مردم و مسولان در مولفه های اجتماعی سلامت هستیم.

کوهپایه زاده به اجرای 31 برنامه پیش بینی شده در هفته سلامت اشاره کرد و افزود: دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری نشست خبری، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، پیاده روی و کوهنوردی، رونمایی از واکسن دو ظرفیتی فلج اطفال و بازدید از خانه‌های بهداشت از جمله فعالیت های پیش بینی شده در این هفته است.

به گفته وی، فرهنگ سازی از طریق اطلاع رسانی در خصوص شعار هفته سلامت با عنوان "غلبه بر دیابت" رونمایی از سند منطقه ای بیماری های غیر واگیر، افتتاح کلینیک فشارخون و دیابت در درمانگاه شهید مصطفی خمینی، تقدیر از خیرین سلامت، بازدید بوفه های مدارس، مسابقه کاهش وزن و نظرسنجی از مردم از دیگر فعالیت های پیش بینی شده است.

به گزارش ایسنا، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز با اشاره به فعالیت 16 پایگاه سلامت و یک مرکز جامع سلامت در سطح شهرستان گفت: تمامی شهروندان ساوجی باید در پایگاه سلامت دارای پرونده باشند.

رضا نظری افزود: به منظور بهره مندی متوازن و عادلانه آحاد مختلف مردم از خدمات عمومی سلامت در مناطق روستایی نیز خدمات سلامت ارائه و توانستیم در سال گذشته رتبه سوم کشوری را در کیفیت خدمات به مناطق روستایی کسب کنیم.

وی از اجرای طرح های حوزه سلامت در حوزه آموزش و پیشگیری، اجرای بسیج اطلاع رسانی و سلامت، کاهش مصرف نمک، دخانیات و سالم زیستن با قلب سالم انجام شده است.

وی راه‌اندازی مرکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از جمله مصوبات کارگروه سلامت دانست که به همت شهرداری ساوه آغاز بکار کرد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group