پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

مدیر امورمنابع آب شهرستان ساوه گفت: حدود پنج میلیون متر مکعب آب سال گذشته در راستای اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب در این شهرستان ذخیره سازی شد.

نقی بهجت افزود: پارسال بر اساس چشم انداز و برنامه های تعریف شده در حوزه تعادل بخشی منابع آب استان مرکزی، سهم ذخیره سازی شهرستان ساوه، سه و دو دهم میلیون متر مکعب بوده که در عمل از پیش بینی ها فراتر رفت.
وی ادامه داد: سال گذشته با تلاش گروه های نظارت و بازرسی، بیش از 80 حلقه چاه غیرمجاز در ساوه شناسایی و مسدود شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 300 درصد افزایش یافته است.
وی در خصوص میزان بارندگی های شهرستان ساوه نیز اظهار کرد: با وجود بارندگی های پاییز گذشته در ساوه، حجم بارندگی ها در سه ماهه زمستان وضعیت مناسبی نداشت و متوسط میزان بارندگی ها از مهر ماه سال گذشته تا پایان اسفندماه حدود 120 میلی متر گزارش شد.
بهجت تصریح کرد: هم اینک حجم مفید آب در سد الغدیر ساوه حدود هفت میلیون متر مکعب است که این میزان حجم نشان از شرایط تنش آبی در حوزه آبهای سطحی ساوه است.
مدیر امور منابع آب شهرستان ساوه بیان کرد: رعایت الگوی مصرف تنها راه مقابله با تنش آبی است که تحقق این امر می تواند به تامین آب برای نسل های بعد نیز کمک کند.
وی اظهار کرد: هم اینک بیش از 90 درصد آب مصرفی شهرستان ساوه در حوزه کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد و اصلاح الگوی مصرف در حوزه کشاورزی از برنامه های امسال است.
بهجت افزود: سال کذشته حدود 106 دستگاه کنتور هوشمند آب بر روی چاه های کشاورزی این شهرستان نصب شد که تحقق این امر ضمن صرفه جویی در منابع انرژی، سهم به سزایی در عینیت بخشی طرح تعادل بخشی منابع آب داشت.
مدیر امور منابع آب شهرستان ساوه خاطرنشان کرد: هم اینک میزان مصرف آب در بخش نوبران ساوه حدود 51 میلیون متر مکعب است که بر اساس طرح تعادل بخشی منابع آب باید به 31 میلیون متر مکعب کاهش یابد.
وی عنوان کرد: امسال طرح جداسازی آب شرب از بهداشتی در دو شهر اراک و ساوه در دستور کار قرار گرفته است.
هم اینک شهرستان ساوه دارای یک هزار و 350 حلقه چاه دارای پروانه بهره برداری است که از این میزان پانصد و ده حلقه چاه در دشت ساوه و 110 حلقه چاه در در دشت نوبران برق دار هستند.
شهرستان ساوه به عنوان دومین کانون جمعیتی استان مرکزی بیش از 260 هزار نفر جمعیت دارد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group