پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرندیه گفت: چهار تخت ICU در بیمارستان شهدای آسیابک این شهرستان مستقر شده و بزودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

محمدرضا روحانی  افزود: در راستای احداث هزار تخت ICU در کشور، چهار تخت ICU به این بیمارستان اختصاص یافت.

وی اظهار کرد: با توجه به کم بودن تعداد تخت‌های ICU، مردم گاهی مجبور می‌شوند که بیمار خود را به بخش‌های خصوصی منتقل کنند که هزینه بستری در این بخش‌ها برای هر شب یک تا 2.5 میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این، تخت ICU در این بیمارستان وجود نداشت، افزود: با راه‌اندازی این بخش، مردم می‌توانند بیماران خود را در بیمارستان شهرستان بستری کنند و با توجه به اینکه این بیمارستان مربوط به بخش دولتی است، هزینه بستری بیمار برای هر شب بین 50 تا 100 هزار تومان خواهد بود.

روحانی تصریح کرد: بخش ICU محلی است که اگر بیمار شرایط تهدید حیات داشته باشد، با نظر متخصص به این بخش منتقل می شود. این بخش به طور 24 ساعته متخصص مقیم دارد و برای هر تخت یک پرستار و یک بیماریار وجود دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرندیه گفت: دو سال قبل ابتدا مجوز 67 تخته شدن بیمارستان را اخذ کردیم و پس از راه‌اندازی بخش های سی سی یو و دیالیز و اصلاح دیگر بخش‌ها، درجه دو کشوری را دریافت کردیم و امید است که با توجه به بازسازی بخش اورژانس و درخواست بازدید مجدد، درجه یک را اخذ کنیم.

وی افزود: در حال حاضر در تخصص‌های قلب، داخلی، اطفال، زنان و بیهوشی متخصصین به صورت 24 ساعته در بیمارستان حضور دارند و در رشته جراحی و پاتولوژی 23 روز از ماه 24 ساعته در بیمارستان حاضر هستند.

روحانی اظهار کرد: در حال حاضر 67 تخت در بیمارستان زرندیه وجود دارد و با توجه به اینکه استاندارد تخت به ازای هر هزار نفر یک تخت است، زرندیه با 57 هزار نفر جمعیت و 67 تخت، بالاتر از استاندارد کشوری قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این چهار تخت، بیمارستان زرندیه 71 تخته خواهد شد و در آینده نزدیک با اضافه شدن تخت‌هایی در بخش‌های بستری و بستری تحت نظر، این رقم به 90 تخت خواهد رسید

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group