پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

معاون خدمات شهری شهرداری ساوه گفت: مرکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرداری ساوه، پدر گمشده را به آغوش خانواده رساند.

 

مصطفی احمدی  افزود: با توجه به اینکه یکی از وظایف مرکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ساوه جمع‌آوری افراد بی‌خانمان، کارتن‌خواب یا بیماران روانی از سطح شهر است، چندی پیش گشت‌های این مرکز در بیابان‌های اطراف شهر صنعتی متوجه یک پیرمرد سرگردان شدند.

وی ادامه داد: این پیرمرد 73 ساله که دچار بیماری آلزایمر بود به دلیل بیماری قادر به ابراز هویت و محل سکونت خود نبود، لذا به مرکز پیشگیری منتقل شد و با توجه به اینکه ابتدا سوء‌پیشینه تمامی افرادی که جمع‌آوری و به این مرکز منتقل می‌شوند جهت تشخیص هویت اخذ می‌شود، متوجه شدیم که این فرد دارای فرزند و خانواده بوده و به دلیل بیماری بیش از یک ماه است که مفقود شده است.

وی  تصریح کرد: این پیرمرد 73 ساله اهل استان آذربایجان بود که مدتی توسط پسر بزرگش برای درمان بیماری به تهران سفر کرده بود و به دلیل بیماری آلزایمر توان بازگشت به خانه نداشت. با شناسایی این فرد سریعا با خانواده‌اش تماس حاصل شد و فرزندان مشتاق دیدار این پدر بلافاصله و با اشتیاق از تهران و دیگر شهرها خود را به ساوه رساندند.

وی  افزود: به گفته فرزندان پس از مفقود شدن وی حدود 40 خانواده و اقوام نزدیک در این مدت نگران بودند و فرزندان و خانواده فرد مفقود شده طی این مدت شهرستان‌های اردبیل، تبریز، میانه و تمامی شهرهای اطراف تهران را جستجو کرده و به دلیل پیدا نکردن او به ناچار و ناامید از زنده بودنش در سردخانه‌ها و در میان فوت‌شدگان بدون هویت این پدر را جستجو می‌کردند.

وی با بیان اینکه هنگامی که نیروهای گشت این پیرمرد را پیدا کردند، مدت زیادی بود که این شخص حتی استحمام هم نکرده بود، اظهار کرد: لحظه رسیدن فرزندان و اقوام به این پدر لحظه‌ای جالب و غیر قابل توصیف و بهترین پاداش و دستاورد برای عوامل و کارکنان مرکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ساوه بود که خستگی را از تن عوامل پرتلاش این مجموعه درآورد.

احمدی  گفت: خانواده این پدر وقتی از نحوه راه‌اندازی و فعالیت این مرکز مطلع شدند از شهردار و معاون خدمات شهری و کسانی که مسبب ساخت این مرکز شدند، بسیار قدردانی کردند.

وی ابراز امیدواری کرد که تا با اتکال به خداوند متعال و با توجه به رهنمودهای شهردار و معاون خدمات شهری بتوان دل خانواده‌های بیشتری را در این مرکز شاد کرد، چرا که خدمت به خلق خدا عبادت است.

مرکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرداری ساوه بهمن ماه سال 94 با ظرفیت 200 نفر احداث و راه‌اندازی شد. این مرکز دارای سه بخش شامل مددجویان عادی، پرخطر و اطفال بوده و هر بخش آن دارای محل نگهداری مستقل برای زنان و مردان همراه با امکانات بهداشتی لازم است.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group