پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

معاون استاندار و فرماندار ساوه خواستار آمادگی دستگاه‌های ذیربط برای جبران کمبود احتمالی آب شرب و کشاورزی این شهرستان در سال آینده شد.

 

 محمد بهاروند در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه افزود: میزان بارش‌ها در سال جاری گرچه نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است، اما این میزان بارش تاثیری در میزان افزایش حجم آب پشت سد الغدیر و منابع زیرزمینی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود 12 میلیون متر مکعب آب در پشت سد الغدیر ساوه وجود داشت، اظهار کرد: این میزان آب توانست علاوه بر تامین کمبود آب شرب شهر ساوه در حوزه کشاورزی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی میزان فعلی آب ذخیره‌سازی شده در پشت این سد را حدود پنج میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: با توجه به کاهش 50 درصدی حجم آب این سد قطعا در تامین آب شرب شهر ساوه در سال آینده با مشکل مواجه خواهیم بود که لازم است دستگاه‌های ذیربط اقدامات لازم را در خصوص مواجه شدن با کمبود احتمالی آب به عمل آورند.

فرماندار ساوه با تاکید بر اینکه آبرسانی با تانکر در مواقع بحران آب مشکلات خاص خود را دارد، از مدیران آب و فاضلاب شهری و روستایی خواست تا با بررسی کارشناسانه چنانچه نیازمند حفر چاه جدید یا اقدامات دیگری مبنی بر مقابله با کمبود احتمالی آب هستیم تصمیمات لازم را اتخاذ کنند تا در سال آینده و بویژه در فصل گرما با مشکلی روبرو نشویم.

وی با اشاره به برداشت غیرمجاز برخی از کشاورزان از آب رودخانه منتهی به سد الغدیر ساوه گفت: در بازدید میدانی که از این رودخانه به عمل آمد مشاهده شد که عده‌ای از کشاورزان با بستن آبی که از رودخانه به سد الغدیر هدایت می‌شود، اقدام به برداشت غیرمجاز از آب کرده‌اند که با پیگیری‌های صورت گرفته از این اقدام غیرقانونی ممانعت به عمل آمد.

بهاروند در ادامه با تقدیر از حضور حماسی مردم در انتخابات هفتم اسفندماه اظهار کرد: بیش از 58 درصد مردم شهرستان ساوه در انتخابات شرکت کردند که بیانگر روحیه انقلابی و ولایتمداری مردم این خطه از ایران اسلامی دارد.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر چهار هزار و 500 نفر در این شهرستان امر برگزاری انتخابات را عهده‌دار بودند، تصریح کرد: انتخابات در این شهرستان با تلاش همه دست‌اندرکاران در نهایت امنیت و با شور و شوق مردمی برگزار شد.

وی ابراز امیدواری کرد تا با حضور چشمگیر مردم مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه به خوبی و با سلامت برگزار شود.

فرماندار ساوه همچنین بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی و خدمت به مسافران تاکید کرد و افزود: باید تمامی زیرساخت‌های شهری و روستایی برای استقبال از مسافران نوروزی فراهم شود.

وی با اشاره به حجم بالای مسافران نوروزی در ساوه نسبت به سایر شهرهای استان بر برقراری امنیت در شهر، آمادگی اماکن استقرار مسافران نوروزی، تامین زیرساخت‌ها و ارائه خدمات عمومی تاکید کرد.

وی نظارت بر عرضه دام توسط دامپزشکی، کشیک ادارات و بانک‌ها، کنترل و نظارت بر بازار، استقرار هلال احمر در محورهای مواصلاتی، آماده‌باش دانشکده علوم پزشکی را از دیگر مواردی دانست که در تعطیلات نوروز باید مدنظر قرار گیرد.

بهاروند همچنین خواستار عدم غفلت مسئولان شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی در حوزه نظارتی شد و افزود: عده‌ای افراد در تعطیلات نوروزی اقدام به ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تصرف اراضی ملی می‌کنند که لازم است دستگاه‌های ذیربط نسبت به این امر دقت‌نظر داشته باشند.

به گزارش ایسنا، امام جمعه ساوه نیز با اشاره به اینکه خط قرمز ما نظام اسلامی و رهبری‌ معظم ‌انقلاب است، گفت: در چارچوب این خط قرمز همه طیف‌های سیاسی و جناح‌ها مورد قبول مردم هستند.

حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم حسینی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان را در چارچوب نظام تعریف می‌کنیم، تصریح کرد: اصلاح‌طلبانی که در جریان فتنه مقابل نظام نبودند و با رعایت خطوط قرمز در راستای اهداف انقلاب و رهبری حرکت می‌کنند در چارچوب نظام تعریف می‌شوند.

وی با بیان اینکه با صرف گفتن واژه اصولگرا یا اصلاح‌طلب نمی‌توان پایبندی خود را به نظام اسلامی نشان داد، تصریح کرد: گفتمان رهبری ملاک ماست و هر جناحی که رسانه‌ای برای ابلاغ پیام انقلاب باشد مورد قبول نظام و کشور است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه فعالیت مسئولان باید در چارچوب قانون باشد، گفت: تکریم ارباب رجوع و عمل به قانون ملاک کار مسئولان باید قرار گیرد.

امام جمعه ساوه با بیان اینکه فرصت‌ها سریع می‌گذرند، گفت: نباید فرصت خدمت به مردم را از دست داد چرا که خدمت به مردم عبادت است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group