پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: 60 درصد جامعه دانشگاهی کشور، ساوه را با برند انار می‌شناسند.

 

محمدرضا رستمی در حاشیه برگزاری همایش "برندینگ شهری، گردشگری و پروژه های محرک توسعه" در ساوه افزود: براساس یک طرح مطالعاتی که در بین 100 دانشجوی ایرانی در قالب برداشت اولیه آنها از ساوه انجام شده است، علاوه بر 60 درصدی که این شهر را با برند انار معرفی کردند، 20 درصد دیگر این شهر را با نام "آزادراه ساوه" معرفی کردند که این نوع شناخت از ساوه برای این تعداد جامعه هدف مطلوب نیست.

وی با اشاره به اینکه ساوه به دلیل ظرفیت‌های فراوانی که دارد باید با برندهای دیگری نظیر قطب صنعتی و کشاورزی معرفی شود، اظهار کرد: مابقی جامعه آماری مورد سوال واقع شده در این پرسشنامه هیچ شناختی نسبت به ساوه نداشتند و به صورت پراکنده به برخورداری این شهر از صنعت، انگور، شهری خنک و داشتن توربین‌های بادی اشاره کردند.

وی خواستار تقویت برند انار ساوه شد و تصریح کرد: برای تقویت این برند لازم است جشنواره سالیانه و دائمی انار در این شهر برگزار شود که خود عرضه‌کننده مولفه‌های بسیاری از این شهر خواهد بود و جاذبه‌های متعدد این منطقه را به منصه ظهور خواهد رساند.

این مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه ساوه بدلیل مجموعه عواملی که برخوردار از آن است فرصت مغتنمی برای برندسازی گردشگری دارد، افزود: این برندسازی نیازمند مطالعه و کار کارشناسی است.

وی با اشاره به برخورداری ساوه از جمعیت جوان که پتانسیل و ظرفیت فراوانی را به همراه دارد، گفت: براساس آمار 32 درصد جمعیت ساوه را قشر جوان تشکیل می‌دهد که این میزان جمعیت جوان ظرفیت توسعه‌ای را برای برند ملی داراست.

مترجم کتاب "برندینگ شهری، یادسازی شهری" برای برندسازی این شهر لازم است سازمان‌های مردم‌نهاد را تشکیل داده و با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و علمی برای تحقق این هدف تلاش کنیم.

رستمی استان مرکزی و شهرستان ساوه را مهد مشاهیر و مفاخر بزرگ ملی دانست و تصریح کرد: اگر ظرفیت‌های بزرگی در این استان وجود نداشت، قطعا شاهد حضور و بروز مشاهیر و مفاخر بزرگ در این استان نظیر امام راحل که هم در علم و هم در مدیریت اجرا الگو بود نبودیم.

وی با انتقاد از پائین بودن میزان سرمایه‌های اجتماعی در ساوه اظهار کرد: مطالعات انجام شده حکایت از پائین بودن سرمایه‌های اجتماعی در این شهر دارد که کار تحقق برندسازی را سخت‌تر خواهد کرد.

این مدرس دانشگاه خواستار تقویت عملکردها برای ارتقای سرمایه اجتماعی در این شهرستان شد و افزود: ساوه از ظرفیت بالایی در حوزه سرمایه‌گذاری در صنعت و کشاورزی برخوردار است که باید این ظرفیت‌ها به درستی هدایت شود.

وی تصریح کرد: زمانی بود که طالبی ساوه دارای شهرت ملی بود و آوازه خاصی داشت، اما امروز در شناسنامه ساوه این محصول مدنظر نیست، در حالی که نباید بگذاریم ارزش‌هایی که در طول تاریخ ساوه را مطرح می‌کرد، پاک شود.

وی افزود: باید صنایع دستی و گردشگری ساوه، اماکن تاریخی و جاذبه‌های توریستی این شهر به درستی معرفی شود تا برندسازی به شکل مطلوب به منصه ظهور برسد.

معاون وزیر ورزش و جوانان با تقدیر از تلاش‌های مجموعه مدیریت شهری و شهردار این شهر افزود: در سال‌های اخیر شاهد ایجاد تحولی در فضای شهری و مبلمان ساوه هستیم که آنرا به فال نیک می‌گیریم.

وی با بیان اینکه تلاش برای تغییر در فضای شهری کاری بسیار ارزشمند است، گفت: برندسازی شهری نباید فقط توسط مجموعه مدیریت شهری صورت بگیرد بلکه باید تمامی ذینفعان کنار هم قرار گیرند.

رستمی با تاکید بر اینکه شهرداری ساوه همگرایی می‌خواهد، تصریح کرد: شهر ساوه با این ظرفیت ملی و تاریخی باید از رکود خارج شود و نباید ساوه را صرفا با تصویر انارش شناخت.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group