چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

معاون دارو و درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: 14 هزار نفر از جامعه کارگری شهرستان ساوه با ریسک بالای خطرات حوادث شیمیایی مواجهند.

 

 ناصرعباسی دزفولی در سمینار آموزشی نقش قوانین و استانداردها در مدیریت و کنترل حوادث شیمیایی در دانشکده علوم پزشکی ساوه افزود: این تعداد کارگر در 150 شرکت تولیدی و صنعتی شهرستان ساوه اشتغال دارند.

وی بیان کرد: ساوه دارای بزرگترین شهر صنعتی کشور با فعالیت 380 واحد صنعتی و تولیدی است که صنایع شیمیایی متعددی در آن فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: باید عزم ویژه‌ای برای تعریف و عمل کردن به استانداردهای خاص در حوزه صنایع شیمیایی بکار بست تا نه تنها کارگران بلکه ساکنین منطقه نیز در معرض خطر نباشند.

عباسی دزفولی خواستار نظارت دقیق کارشناسان بهداشت حرفه‌ای کارخانجات به مرحله تولید و دفع و امحای مواد شیمیایی شد تا این حوزه مشکل ساز نشود.

او تصریح کرد: علاوه بر رعایت قوانین استاندارد لازم است با ارائه سیستم کنترل دقیق راهکارهای لازم را برای پیشگیری از بوجود آمدن مشکلات احتمالی در این حوزه اتخاذ کرد.

وی خواستار شناسنامه‌دار شدن صنایع شیمیایی و شناسایی دقیق مواد شیمیایی به منظور مقابله با حوادث احتمالی در این حوزه شد تا کمترین تلفات جانی و مالی را داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، کارشناس بهداشت حرفه‌ای دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز با اشاره به اهداف اجرای این سمینار گفت: شناسایی انبارها و محل‌های نگهداری و کارگاه‌های تولیدی و مصرفی مواد شیمیایی خطرناک، انجام اقدامات پیشگیرانه، کاهش میزان وقوع حوادث شیمیایی، آمادگی در شرایط اضطراری پس از وقوع حادثه و کاهش میزان پیامدهای بهداشتی ناشی از حوادث شیمیایی از اهداف برگزاری این سمینار است.

فاطمه خدارحمی با اشاره به استراتژی این سمینار تصریح کرد: استقرار سیستم مدیریت حوادث شیمیایی، توسعه یک نظام جامع برای پیشگیری از وقوع حوادث شیمیایی، توسعه دسترسی به اطلاعات ایمنی مواد شیمیایی، آموزش و توانمندسازی افراد درگیر این برنامه، نظارت بر حسن اجرا و پیش‌بینی سازوکارهای مورد نیاز از جمله استراتژی های این سیمنار است.

وی با اشاره به برگزاری 2400 نفرساعت دوره آموزشی برای شرکت‌های صنایع شیمیایی در شهرستان تصریح کرد: تشکیل کمیته حوادث شیمیایی و تدوین چک لیست موارد خطرناک و ارسال به صنایع از دیگر اقدامات بوده است.

خدارحمی آموزش سایر گروه‌های ذیربط و تشکیل کمیته LEPC و تدوین ضوابط و الزامات برای اجرای طرح مدیریت کنترل حوادث شیمیایی را از اقدامات بعدی اعلام کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group