پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

دادستان عمومی و انقلاب ساوه گفت: انجام خدمات عمومی جایگزین مجازات حبس می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- حجت الله درودگر در جلسه شورای اداری ساوه مجازا‌های جایگزین حبس را شامل دوره مراقبت، خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی و محرومیت از حقوق اجتماعی برشمرد و افزود: بنا به تشخیص قاضی برخی از مجرمین می‌توانند با انجام خدمات عمومی در ادارات دوره مجازات خود را با این عنوان طی کنند.

وی استفاده از خدمات عمومی رایگان را روشی مناسب در راستای کاهش اعمال مجازات حبس دانست و تصریح کرد: برخورداری از مجازات جایگزین حبس شامل افرادی که هم‌اکنون در زندان به سر می‌برند نخواهد شد چرا که بنا با تشخیص قاضی رای صادره در خصوص میزان حبس آنان باید به طور کامل اجرا شود و مجازات جایگزینی برای آن در نظر گرفته نخواهد شد.

وی ادامه داد: این مجازات شامل مجرمینی خواهد شد که اولا مرتکب جرایم عمدی نشده باشند و ثانیا به تشخیص قاضی در هنگام صدور رای برای آنان مجازات جایگزین حبس نظیر انجام خدمات عمومی آن هم با قید مدت زمان اجرای حکم، صادر شود.

به گفته درودگر جرایمی که مجازات آنها تا 6 ماه پیش‌بینی و جرایم غیرعمدی که تا یکسال برای آنان حبس در نظر گرفته می‌شود مشمول برخورداری از مجازات جایگزین حبس آن هم با صلاحدید قاضی پرونده خواهد شد.

دادستان ساوه تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان اگر تمایل دارند تا از نیروی انسانی این چنینی بهره‌مند شوند می‌توانند درخواست‌های خود را به فرمانداری شهرستان اعلام و با هماهنگی از سوی دادستانی کل کشور به درخواست آنان رسیدگی و نیروی مورد نیاز تامین شود.

وی تصریح کرد: اداراتی هم که می‌توانند از انجام خدمات عمومی افرادی که مجازات جایگزین حبس برای آنان در نظر گرفته شده است, استفاده کنند نیز در این طرح عنوان شده است و هر اداره‌ای نمی‌تواند از این امتیاز برخوردار شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group