جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ساوه گفت: درد و رنج ناشی از بروز مشکلات معیشتی و اقتصادی بیماران دیالیزی به مراتب بالاتر از درد ناشی از انجام دیالیز است.

 

"محمد حسین امیدی" در حاشیه دیدار جامعه ورزشی شهرستان با بیماران دیالیزی اظهار کرد: اکثر بیماران دیالیزی از قشر متوسط جامعه هستند و از نظر تامین معیشت روزانه با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی نبود شغل مناسب به لحاظ وضعیت جسمانی و نوع بیماری که دارند را از مشکلات اساسی آنان دانست و افزود: از آنجاکه هزینه‌های درمانی بیماران کلیوی و دیالیزی بالاست، لذا ایجاد شغل مناسب می‌تواند مشکلات اقتصادی آنها را به حداقل برساند.

وی تصریح کرد: در این خصوص مکاتباتی را با مسئولان استانی و شهرستانی انجام داده‌ایم و امیدواریم با تخصیص اعتبارات اشتغالزایی از طریق اداره تعاون زمینه ایجاد شغل آنها فراهم شود یا از طریق مراکز کاریابی زمینه اشتغال آنها فراهم شود.

به گفته وی کاهش بنیه مالی بیماران علاوه بر اینکه آنان را در تامین هزینه‌های روزانه و معیشتی با سختی و دشواری روبرو کرده برخی مشکلات روحی و روانی را نیز برای آنان فراهم می‌کند.

وی با درخواست از خیرین برای مشارکت در تامین هزینه‌های بیماران دیالیزی گفت: هر شهروندی به هر اندازه‌ای که در توان دارد می‌تواند با اختصاص مبلغ ناچیز ماهانه به یاری بیماران دیالیزی بشتابد.

امیدی با اشاره به اینکه هم اکنون بالغ بر 35 هزار بیمار دیالیزی در کل کشور وجود دارد، اظهار کرد: در شهرستان ساوه نیز بالغ بر 70 بیمار دیالیزی وجود دارد که با مشکلات عدیده‌ای در حوزه تامین هزینه درمانی خود مواجه هستند.

وی با بیان اینکه بیماران دیالیزی برای انجام دیالیز هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند، افزود: تامین هزینه داروهای بیماران کلیوی و دیالیزی که افزایش قیمت بالایی نیز دارد، بسیار دشوار است.

وی با بیان اینکه دولت به ازاي هر وعده دياليز 280 هزار تومان پرداخت مي‌کند، افزود: هر بيمار بايد به طور متوسط 13 بار در ماه عمل دياليز انجام دهد که برای این تعداد بیمار هزینه بالایی از سوی دولت تامین می‌شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ساوه در ادامه از افزایش 15 درصدی بیماران دیالیزی در هر سال خبر داد و افزود: رفاه‌طلبي و عدم تحرک و تغذيه مناسب باعث شيوع بيماري‌هاي کليوي در کشور شده است.

وی انجام چکاب دوره‌ای، تحرک لازم، تغذیه مناسب و کسب آگاهی در خصوص علائم ابتلا به بیماری‌های کلیوی را توصیه کرد و افزود: انجام این کارها برای همه سنین توصیه می‌شود، توجه به این امور بویژه برای بیمارانی که مبتلا به دیابت و فشار خون هستند، ضروری است.

امیدی با بیان اینکه هم‌اکنون 22 بیمار کلیوی در ساوه در انتظار پیوند هستند، افزود: در سال 93 تعداد 9 بیمار کلیوی و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز پنج نفر در این شهرستان پیوند کلیه شده‌اند.

وی تعداد بیماران دیالیزی تحت پوشش انجمن حمایت از بیماران کلیوی را 70 نفر اعلام کرد و افزود: 138 بیمار پیوندی و 131 بیمار کلیوی تحت درمان نیز از خدمات حمایتی این انجمن بهره‌مند هستند.

 به گزارش ایسنا، رئیس اداره ورزش و جوانان به همراه جمعی از پیشکسوتان ورزشی، ورزشکاران و روسای هیئت‌های ورزشی با حضور در بخش دیالیز بیمارستان شهید مدرس ساوه با اهدای شاخه گل از آنان عیادت و دلجویی کردند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group