چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

انتشار گزارش ایسنا در خصوص نبود غواص و تجهیزات غواصی در شهرستان ساوه منجر به تجهیز این شهرستان به این تجهیزات شد.

 

در پی انتشار گزارشی با عنوان " ساوه غواص ندارد" که در تاریخ اول شهریورماه 1394 بر روی خروجی خبرگزاری ایسنا مرکزی قرار گرفت،  مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه از خرید تجهیزات غواصی برای این سازمان خبر داد.

"نصرت الله احمدی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- بیان کرد: 2 ست کامل تجهیزات غواصی ظرف چند روز گذشته تهیه شده است تا در موقع مورد نیاز از آن استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر سوانح مربوط به غرق‌شدگی در شهرستان ساوه در سد الغدیر رخ می‌دهد، اظهار کرد: خدمات آتش‌نشانی در حوزه خدمات شهری است و خدمات‌دهی در خارج از محدوده شهری نظیر سد الغدیر براساس حس انسان‌دوستانه انجام می‌شود.

احمدی افزود: برخی خانواده‌هایی که در فصل گرما برای تفریح به حاشیه سد یا رودخانه‌ها پناه می‌برند، به دلیل عدم برخورداری از اصول فنی شنا اقدام به شنا کرده و نتیجه آن بروز حوادث ناخوشایند است.

وی تصریح کرد: تهیه و تجهیز غواصان با توجه به آمار غرق‌شدگی ضروری به نظر می‌رسد، چرا که در این منطقه به دلیل برخورداری از جاذبه‌های گردشگری احتمال بروز حوادث غرق‌شدگی در رودخانه‌ها، سد الغدیر و نیز استخرهای باغات وجود دارد.

به گفته احمدی همچنین دو نفر از کارکنان این سازمان به منظور طی دوره آموزش غواصی که با هماهنگی استانداری مرکزی در کیش برگزار شد، اعزام شدند و گواهینامه مربوط به این دوره آموزشی را اخذ کردند.

در گزارش ایسنا نیز آمده بود که شهرستان ساوه با برخورداری از سد بتونی الغدیر و نیز چندین سد خاکی و استخرهای بزرگ آب‌رسانی در باغات، متاسفانه غواص و تیم غواصی مجهز برای امداد‌رسانی به غریق‌های احتمالی نداشت.

نبود غواص و تجهیزات غواصی در آخرین حادثه که منجر به غرق شدن یک جوان 26 ساله شده بود، جستجو را بسیار طولانی کرده بود و باعث گلایه‌مندی غواص داوطلبی شد که از کرمانشاه برای کشف جسد به ساوه آمده بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group