چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

با تغییر رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساوه، این اداره رکورد کوتاهترین زمان مدیریتی را شکست.

 

 با گذشت فقط هفت ماه از انتصاب "علی‌اکبر صدیف" به عنوان رئیس اداره میراث فرهنگی ساوه، مدیرکل این اداره تصمیم به تغییر سکان‌دار حفاظت از میراث فرهنگی و صنایع دستی این شهرستان گرفت.

در همین رابطه رئیس سابق میراث فرهنگی ساوه به خبرنگار ما گفت: از تاریخ 30/11/93 بنا به تصمیم مسئولان امر، اینجانب به سمت رئیس این اداره منصوب شدم.

صدیف بیان کرد: با گذشت هفت ماه از صدور حکم انتصاب بدون هیچگونه اطلاع قبلی در تماس تلفنی و و ساعات پایانی وقت اداری سی‌و‌یکم شهریورماه خبر اتمام مدت ماموریت بنده از آموزش و پرورش به میراث فرهنگی را اعلام کردند.

وی ادامه داد: این خبر زمانی به بنده اعلام شده که سال تحصیلی جدید آغاز و فعالیت مدارس شروع شده بود و فرصتی برای یافتن جایی مناسب جهت ادامه خدمت در آموزش و پرورش نبود و هم‌اکنون نیز با گذشت چهار روز از آغاز سال تحصیلی همچنان بلاتکلیفم.

صدیف خاطر نشان کرد: بنده افتخار می‌کنم که یک معلم هستم و تا آخر عمر نیز به این شغل شریف مفتخرم و امیدوارم خدای تعالی توفیقی عنایت کند تا بتوانم در این مسئولیت مقدس موفق باشم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر علت تغییر رئیس میراث فرهنگی گفت: در طول این هفت ماهی که توفیق خدمت در این مجموعه را داشتم احساس کردم که یک مسئول بومی که کار و تلاش خالصانه برای خدمت به مردم انجام می‌دهد عمر طولانی در مدیریت وی وجود نخواهد داشت.

صدیف تصریح کرد: کاش می‌ماندم و کارهای نیمه تمامی را که آغاز کرده بودم را به سرانجام می‌رساندم.

با انتصاب صدیف به رئیس میراث فرهنگی شاهد تحولی چشمگیری در صیانت و حفاظت از میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان داشتیم به طوری که در این مدت با سفر سه معاون میراث فرهنگی کشور شامل معاون صنایع دستی، میراث فرهنگی و پارلمانی سازمان و بازدید‌های مقامات مختلف اتفاقات خوبی در این حوزه بوقوع می‌پیوست.

حال سوال این است که آیا میراث فرهنگی استان در ابتدای صدور حکم انتصاب وی خبر از مدت زمان ماموریت وی نداشت که چنین و قریب الوقوع اقدام به برکناری وی کرد. صدور حکم ریاست قطعی و نه سرپرستی برای علی‌اکبر صدیف بیانگر برنامه ریزی بلند مدت میراث استان برای تصدی سمت این اداره توسط وی داشت چرا که اگر بحث ماموریت وی مطرح بود قطعا حکم سرپرستی صادر می شد. امیدواریم مسئولان میراث فرهنگی استان مرکزی پاسخ قانع کننده‌ای به این اقدام قریب‌الوقوع بدهند.

با برکناری علی اکبر صدیف از ریاست میراث فرهنگی ساوه هم اکنون این اداره با سرپرستی "رضا ایاز" معاون این مجموعه مدیریت می‌شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group