سه شنبه 1 خرداد 1403 | Tuesday 21 May 2024

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی ساوه گفت: افت 30 درصدی بارندگی‌ها و نزولات آسمانی، تولید گندم این شهرستان را 20 درصد کاهش داد.

 

"محمودرضا خلیلی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه مرکزی - افزود: میزان بارندگی‌ها در سال گذشته این شهرستان 250 میلیمتر گزارش شده است، در حالی که این میزان در سال جاری به 180 میلمتر کاهش پیدا کرده و عملکرد تولید گندم و جو این شهرستان را با سیر نزولی همراه کرده است.

وی مهمترین علت کاهش عملکرد را کاهش چشمگیر میزان بارندگی نسبت به سال گذشته و پراکنش نامناسب بارندگی‌ها، افزایش دما و در نتیجه وقوع تنش رطوبتی در طول فصل رشد دانست.

وی با اشاره به خرید تضمینی 45 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان در سال جاری افزود: افزایش راندمان تولید و عملکرد مطلوب محصولات زراعی نیازمند تامین منابع آبی است، تا میزان خرید تضمینی این محصول استراتژیک افزایش یابد.

وی با بیان اینکه گندم تولیدی این شهرستان مرغوب و عاری از هر نوع سن‌زدگی است، اظهار کرد: با بهره‌گیری از اصول مکانیزاسیون و مبارزه با علف‌های هرز و سایر آفات توانسته‌ایم، گندم مرغوب تولید کنیم.

خلیلی با بیان اینکه هم‌اکنون به ترتیب 14 هزار و 25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت گندم آبی و دیم قرار دارد، افزود: خشکسالی بلای جان کشاورزان ساوجی شده و آنها با مشکل کم آبی دست و پنجه نرم می‌کنند و با برطرف شدن این مشکل این شهرستان ظرفیت بالایی در تولید گندم و جو و سایر محصولات زراعی دارد.

بیش از 135 هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان ساوه وجود دارد که 20 هزار هکتار آن باغات و 137 هزار هکتار دیگر را زمین‌های زراعی شامل می‌شود

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group