سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | Tuesday 30 April 2024

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان مرکزی بر لزوم مصرف توت فرنگی ارگانیک و طبیعی تأکید کرد و گفت: مصرف توت فرنگی گلخانه‌ای باید به حداقل برسد.

سوسن خدام اظهار داشت: توت فرنگی منبع غنی‌ از فیبر، ویتامین C، پتاسیم، آنتی‌اکسیدان‌ها و فولات است.

وی با اشاره به اینکه یک واحد توت‌فرنگی مقدار زیادی فولات را در خود جای داده است، گفت: فولات که شکل فعال آن همان اسید فولیک است در توت فرنگی به مقدار زیادی وجود دارد و مصرف آن منجر به کاهش فشار خون می‌شود. همچنین به کاهش مقدار هموسیستئین خون که نوعی اسید آمینه است کمک می‌کند و از افزایش آن در بدن که منجر به بسته شدن رگ‌های خونی می‌شود جلوگیری می‌کند.

این کارشناس تغذیه مصرف توت فرنگی را مؤثر در سلامت عروق عنوان کرد و افزود: این میوه تابستانی باعث افزایش سلامت قلب و کاهش ابتلا به انواع سرطان ‌شده و کلسیم، آهن، فسفر و ویتامین‌های موجود در آن تضمین‌کننده سلامت بدن است.

وی این میوه را فاقد چربی و کم‌کالری معرفی و تصریح کرد: مطالعات انجام شده در خصوص توت فرنگی نشان داده است که مصرف آن عملکرد حافظه را بالا ‌برده و به کنترل التهاب مفاصل کمک می‌کند.

خدام با بیان اینکه مصرف هشت عدد توت فرنگی متوسط به معنای مصرف یک واحد میوه چیزی در حدود 60 کیلوکالری انرژی دارد و کودکان و سالمندان به راحتی می‌توانند این میزان را مصرف کنند، در خصوص نوع مصرف آن عنوان کرد: توت فرنگی باید به صورت کاملاً ارگانیک مصرف شده و ترجیحاً مصرف نوع گلخانه‌ای آن به حداقل برسد.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان اضافه کرد: این میوه تابستانی به دلیل دارا بودن پرز ممکن است آلودگی را در خود نگه دارد به همین جهت لازم است که برای رفع آلودگی و جلوگیری از بروز مشکلات گوارشی حتماً در زمان شستشو در آب غوطه‌ور شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group