پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

یک کارشناس طب سنتی گفت: استفاده از آجیل به حد اعتدال در نوروز مناسب است ولی در مصرف آن نباید افراط شود چرا که هضم آن سنگین است و در صورت عدم رعایت افراد دچار ناراحتی‌های گوارشی می‌شوند.

جواد علوی اظهار داشت: فصل بهار؛ بهار زمان‌هاست و در این فصل افراد باید به پاکسازی بدن بپردازند و مواد زائدی که در فصل زمستان به دلیل سردی هوا تجمع پیدا کرده است را از بدن خارج کنند.

به گفته وی تدبیر صحیح در فصل بهار این است که میزان مواد و اخلاط اضافی بدن را با کاهش مصرف غذا و مصرف غذاهای لطیف مانند آش‌های پر سبزی کاهش داد همچنین انجام قی، فصد، اسهال با توجه به مزاج فرد به پاکسازی بیشتر کمک می‌کند.

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: افراد در فصل بهار از مصرف غذاهای گرم و خشک مانند آجیل، شیرینی و تنقلت پرهیز کنند، همچنین حرکت زیاد و ورزش سنگین، استحمام زیاد و مصرف غذاهای گوشتی نیز خودداری شود.

علوی با بیان اینکه استفاده از برخی مواد غذایی در فصل بهار به افراد کمک می‌کند تا از بروز برخی بیماری‌ها پیشگیری شود، افزود: استفاده از شربت لیمو، آلبالو، سکنجبین و افزودن زرشک، سماق، رب انار به غذاها توصیه می‌شود.

وی عنوان کرد: در ایام نوروز افراد از پرخوری و روی هم خوری غذاها، آجیل، شیرینی و تنقلات خودداری کنند، همچنین مصرف بی رویه شیرینی و آجیل تعطیلات نوروز می‌تواند باعث بروز مشکلات جدی گوارشی در افراد به خصوص کودکان شود.

این کارشناس طب سنتی گفت: استفاده از آجیل مانند بادام، پسته و فندق به حد اعتدال در نوروز مناسب است ولی باید دانست که در مصرف آن نباید افراط شود چرا که هضم آن سنگین است و در صورت عدم رعایت افراد دچار ناراحتی‌های گوارشی می‌شوند.

علوی خاطرنشان کرد: بهتر است افراد در یک وعده از یک نوع آجیل مانند پسته یا بادام به مقدار متناسب استفاده کنند و از مصرف مخلوط آجیل پرهیز شود تا هضم مناسبی در بدن ایجاد شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group