پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

یک متخصص قلب و عروق با بیان اینکه تمام دردهایی که با فعالیت، عصبانیت و از پله بالا رفتن ایجاد می‌شود، درد قلبی محسوب ‌می‌شود، گفت: احتمال حمله قلبی در افرادی که بی دلیل زمین بخورند وجود دارد بنابراین باید با گرفتن نوار قلب مشکلات احتمالی توسط پزشک متخصص بررسی شود.

دکتر محمد یوسف حیدری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه سکته قلبی در هر فرد تظاهر خاصی دارد، گفت: علائم این بیماری در همه افراد یکسان نیست و علائمی مانند درد قفسه سینه، درد گردن و درد دست چپ در افراد مختلف شبیه هم نیست.

 
وی با تاکید بر اینکه سکته قلبی علائم تیپیک ندارد، گفت: برخلاف تصور عامه مردم این عارضه همیشه با علائمی مانند فشار روی قفسه سینه یا بالا رفتن از پله‌ها درد، شدت بیشتری پیدا نمی‌کند، بلکه ممکن است تظاهرات متفاوتی داشته باشد و در یک بیمار با درد مچ دست راست و در بیمار دیگری با احساس درد در ناحیه معده بروز کند.
 
حیدری با بیان اینکه تظاهرات دردهای گوارشی و معده شبیه یکدیگر است، گفت: در سکته قلبی ممکن است بیمار از درد ناحیه معده شکایت داشته باشد و اظهار ‌کند با خارج کردن باد از گلو، درد در ناحیه معده کاهش می‌یابد و به مدت 2 تا 3 دقیقه مشکلی ندارد، اما مجددا درد ظاهر می‌شود.
 
وی افزود: در این موارد نوار قلب نیز ممکن است طبیعی باشد، یا در آن نکات دقیق و ریزی وجود داشته باشد که با نظر متخصص قلب قابل تشخیص باشد.
 
این متخصص قلب و عروق با بیان اینکه تشخیص انواع مختلف تظاهرات آنژین قلبی حایز اهمیت است، گفت: در اکثر موارد درد قلبی که اغلب به صورت تیرکشنده است، با درد آرتروز گردن و درد معده اشتباه می‌شود. گاهی درد آنژین قلبی با درد در ناحیه فک تحتانی همراه است، ولی هیچ یک از علائم درد قلبی را ندارد.
 
حیدری تصریح کرد: تمام دردهایی که با فعالیت، عصبانیت و از پله بالا رفتن ایجاد می‌شود، درد قلبی محسوب ‌می شود مگر خلاف آن ثابت شود.
 
این متخصص قلب و عروق گفت: هر گاه بیماری با سن بالا علائمی نظیر بی‌حالی، تاکی‌کاردی (بالا رفتن تعداد ضربان قلب) بی‌دلیل، سکسکه بدون علت، تنگی نفس و بی‌اشتهایی داشته باشد، باید از وی نوار قلب گرفته شود.
 
وی در پایان یادآور شد: اگر فرد مسنی بی‌دلیل به زمین خورد باید حتما از او نوار قلبی گرفته شود، زیرا ممکن است این نوار علائم سکته قلبی را نشان دهد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group