جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

یک کارشناس از ممنوعیت استفاده از ظروفی می گوید که برای سلامتی بسیار مضر است.

 

به گزارش سرویس علمی جام نیوز، سلطانعلی ملکی در حاشیه جلسه توجیهی دهیاران خلخال در گفت و گو با ایرنا افزود: مواد فومی و غیربهداشتی استفاده شده در ساخت ظروف یک بار مصرف درب دار مضر بوده و از خرید و فروش و استفاده از این ظرف ها برای حمل و نگهداری چلوکباب و یا هرماده غذایی پخته شده و خام جلوگیری می شود.

 

وی گفت: با فروشندگان این گونه ظروف یک بار مصرف و یا صاحبان رستوران ها و غذاخوری هایی که به هشدار بهداشت محیط این شهرستان در این زمینه بی توجهی کنند برخورد خواهد شد.


وی افزود: ماموران بهداشت خلخال اقدام به جمع آوری و معدوم سازی ظروف یک بار مصرف درب دار سفید رنگ از مراکز تهیه و توزیع این ظروف کرده و تاکنون تعداد قابل توجهی از ظروف یک بار مصرف درب دار از مغازه ها و مراکز تهیه و توزیع ظروف یک بار مصرف و نیز غذاخوری ها و یا غذا پزی ها جمع آوری شده است.

 

وی با بیان این که این ظروف علاوه بر رستوران ها و غذا پزی های خلخال برای توزیع نذورات مردمی و احسان غذای گرم مورد استفاده مردم این شهرستان قرار می گرفت از مردم خلخال خواست با جدی گرفتن هشدار ممنوعیت استفاده از این ظروف از ظروف جایگزین الیافی و گیاهی که به تایید مراکز بهداشت رسیده استفاده کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group