شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در سازمان برنامه و بودجه طرح آمایش و توسعه شهرستان زرندیه مورد بازنگری قرار می‌گیرد و بروزرسانی می شود.

داوود منظور پنجشنبه ۱۷ اسفندماه در آیین افتتاح پروژه های عمرانی شهرستان زرندیه در سالن ورزشی شهر زاویه از توابع این شهرستان اظهار کرد: طرح های مهمی در سطح استان مرکزی در حال اجراست و بخشی از آنها در زرندیه بطور خاص اجرایی شده و اولویت دولت اتمام پروژه های نیمه تمام به ویژه طرح های با عمر دو الی سه دهه است تا مردم شیرینی آنها را بچشند و پرهیز از تعریف پروژه جدید در دستور کار دولت است.

وی با بیان اینکه اولویت های توسعه در ساوه و زرندیه بهسازی و توسعه راههای مواصلاتی قبل از هر اجرای هر طرح دیگری است، تصریح کرد: ساوه و زرندیه دروازه ورودی به پایتخت و خروجی به سمت سایر استان های کشور هستند که باید از بهترین امکانات به لحاظ محورهای مواصلاتی برخوردار شوند. جمعیت بالا و رو به رشد زرندیه و ساوه نیازمند برخورداری از زیرساخت هاست. افتتاح زیرگذر پرندک از پروژه های مهم و جزو طرح های با عمر بالا بود که افتتاح و موجب کاهش تلفات جاده ای شد.

معاون رییس جمهور گفت: تلفات جاده ای در کشور آمار قابل قبولی ندارد و قریب به ۲۰ هزار نفر است. تمرکز دولت اصلاح نقاط حادثه خیز است و تلاش خواهیم کرد سال آینده بخشی از این نقاط را اصلاح کنیم.

وی تصریح کرد: زرندیه یکی از قطب های صنعتی استان مرکزی است و بدلیل توسعه صنعت در این شهرستان بیکاری در منطقه مدیریت شده و به کمترین نرخ بیکاری رسیده است.

منظور گفت: نرخ بیکاری کشور ۷.۶ است اما در استان مرکزی این میزان حدود ۶ درصد است که مرهون میزان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال است.

منظور بیان کرد: تامین سرمایه در گردش و برطرف کردن موانع توسعه اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی موجب پویایی صنعت منطقه خواهد شد.

وی گفت: در حوزه کشاورزی نیز زرندیه قطب کشاورزی است و به دلیل تنش آبی باید روش های جدید کشاورزی به ویژه کشت گلخانه ای عملیاتی و در حوزه کشاورزی صنعتی حرکت شود. طرح های توسعه کشاورزی صنعتی و با نیاز آبی کمتر باید در زرندیه تقویت شود.

وی تصریح کرد: در حوزه خدمات درمان و سلامت نیز احداث بیمارستان های جدید و جایگزین، در اولویت دولت است، امیدواریم شاخص تخت بیمارستانی و سایر شاخص های سلامت به بالاتر از متوسط کشوری برسد. 

وی افزود: در سال های گذشته ساوه و زرندیه به مجموعه مراکز دانشگاهی کشور افزوده شدند و باید به کانون های اصلی آموزش عالی کشور تبدیل شده و در این میان از ظرفیت همسایگی تهران استفاده کنند. هم‌چنین ظرفیت دانشکده های پزشکی و پرستاری در ساوه و زرندیه باید توسعه یابد. در حوزه فرهنگی نیز به دلیل تاریخی بودن و مراکز فرهنگی متعدد از ظرفیت های متعددی برخوردار هستند.

معاون رییس جمهور افزود: در سازمان برنامه و بودجه طرح آمایش و توسعه شهرستان زرندیه مورد بازنگری قرار می گیرد و بروزرسانی می شود و تلاش خواهیم کرد محورهای بهبود شرایط اقتصادی و کسب و کار و ....در پنج سال آینده ارتقا یابد. 

وی با بیان اینکه معتقدیم شهرستان زرندیه متناسب با ظرفیت های خود مورد توجه قرار نگرفته است، تاکید کرد: بهداشت، درمان، آموزش و  راههای مواصلاتی از اجزای اصلی این طرح آمایش و توسعه شهرستان است.

وی گفت: اتصال بین مامونیه و بزرگراه ساوه یکی از طرح هایی است که باید اجرایی شود چرا که مسیر موجود غیراستاندارد است و تلفات جاده ای بالایی در بر دارد. باید تا پایان سال آینده تعریض و ایمن سازی آن با تامین اعتبار در دستور کار قرار گیرد. همچنین با تخصیص سهمیه قیر رایگان موضوع ساماندهی راههای روستایی و ایمن سازی نیز در دستور کار است.

با حضور معاون رئیس جمهور بزرگترین زمین چمن مصنوعی استان مرکزی در شهر زاویه افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این زمین چمن پس از حدود ۲۰ سال انتظار با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در متراژ ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث و به بهره‌برداری رسید.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group