جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرندیه گفت: استفاده از عناوین علمی جعلی توسط نامزدهای انتخابات، هواداران آنان و رسانه ها، حسب مورد، جرم و مستوجب تعقیب کیفری است.

عمادالدین صدوری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نامزدها در قبال اقدامات مجرمانه هواداران خود و ستادهای تبلیغاتی شان، حسب مورد، مسئولیت کیفری دارند و ضرورت دارد به ستادها و هواداران خود تذکر داده و هشدارهای لازم را بدهند.

وی در ادامه تاکید کرد:  چنانچه داوطلبان یا رسانه ها در تبلیغات اقدام به جعل عناوین علمی نظیر «دکتر» کنند این امر جرم است و لازم است نامزدها نظارت کافی و لازم را در این خصوص داشته باشند تا عواقب قانونی آن گریبانگیر آنها نشود.

وی با بیان اینکه دیوارنویسی و نصب اتیکت بر روی دیوارنگاره ها و تاسیسات عمومی ممنوع است، افزود: نصب تبلیغات بر روی دیوارنگاره ها، تاسیسات شهری، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، موسسات و دیگر اماکن عمومی علاوه بر اینکه در تناقض با فرهنگ شهروندی بوده و موجب تحمیل هزینه گزاف پاکسازی به مجموعه شهری می شود، در قانون، جرم انگاری می شود و حسب مورد می تواند موجبات تعقیب کیفری مرتکبین را فراهم آورد.

قاضی صدوری در پایان گفت: به شهروندان و نامزدها اطمینان می دهیم که کلیه اقدامات تبلیغاتی توسط دستگاه قضایی رصد می شود و اجازه عبور از چهارچوب قانون به کسی داده نخواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group