سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | Tuesday 30 April 2024

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زهره منوچهری مشاور کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد و تقویت صنعت گردشگری در جوامع روستایی، کلید توسعه بخش خرقان زرندیه است.

🔹دکتر زهره منوچهری در جریان دیدار صمیمی با اهالی بخش خرقان شهرستان زرندیه ضمن قدردانی از حضور پرشور اهالی این بخش در دیدار صمیمانه با #فرزند_خرقان اظهار کرد: کارآفرینی و ایجاد اشتغال در این منطقه یکی از مطالبات بحق خرقانی هاست و سکونت در این منطقه دارای مزیت های فراوان به همراه قابلیت های گردشگری طبیعی توانسته روستاهای خرقان را به مركزی دارای ظرفیت های بالقوه برای تقویت گردشگری تبدیل كند و اگر برنامه ریزی صحیحی صورت گیرد بی تردید بخش عمده ای از موانع و محدودیت های مرتبط با اشتغال و کارآفرینی منطقه برطرف خواهد شد.

🔹عضو کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران در ادامه با اشاره به اینکه اقتصاد بخش خرقان با کشاورزی، دامداری و بعضا با صنایع خانگی آن هم به صورت محدود گره خورده است، تصریح کرد: این مزیت ها توانسته این بخش را به یک منطقه تولیدکننده تبدیل کند و سهم عمده ای در تامین نیاز شهرستان زرندیه و استان مرکزی به تولیدات کشاورزی، دامی و .... را به خود اختصاص دهد.

🔹عضو شورای راهبردی مجمع عالی اقتصاد مقاومتی کشور افزود: کمبود زیرساخت ها به ویژه راه مواصلاتی موجب شده تا نتوان از مزیت های این منطقه به خوبی استفاده کرد. اقلیم خوش آب و هوای بخش خرقان نشانگر ظرفیت دیگری برای ایجاد صنایع تبدیلی است تا بتوان علاوه بر بهره گیری از تولیدات صنایع تکمیلی از ارزش افزوده بالاتری برخوردار بود.

🔹دکتر منوچهری در ادامه وجود نقاط حادثه خیز در راه های مواصلاتی، کمبود فضاها و تجهیزات ورزشی، پائین بودن سرانه درمان، اختلالات مخابراتی، تنش آبی و .... را از دیگر مشکلات این بخش برشمرد و گفت: استقرار نمایندگی ادارات خدمات رسان در این بخش یکی دیگر از مطالبات است که باید دولت تمهیدات لازم را برای تامین این نیاز ضروری فراهم کند.


🔹مشاور فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: احداث واحدهای آلاینده در این بخش دارای طبیعت زیبا و بکر نظیر کارخانه سیمان موجب بروز برخی تبعات زیست محیطی شده و نگرانی های زیادی در بین اهالی به ویژه روستاهای در مجاورت این کارخانه ایجاد کرده است و لازم است از طریق مراجع ذیربط پیگیری و مانع از ایجاد نارضایتی شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group