سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | Tuesday 30 April 2024

امام جمعه زرندیه با تاکید بر لزوم شناخت سناریوی دشمن در انتخابات و ارائه راهکار برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان گفت: تلاش برای کاهش مشارکت مردم و ایجاد فضای یاس و ناامیدی در جامعه، سناریوی تکراری دشمنان در انتخابات پیش روست.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی پنجشنبه ۲۱ دیماه در نودوسومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه که با محوریت ارائه راهکارهای عملی پیرامون حضور حداکثری مردم در انتخابات و تشریح طرح ولایت دانشجویی در سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد، بر فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخاباتی با حضور حداکثری تاکید کرد و افزود: دشمنان به دنبال ایجاد فضای یاس و ناامیدی برای کم رنگ جلوه دادن حضور مردم در پای صندوق های رای هستند. در داخل کشور نیز جریانات فکری وابسته به غرب که هویت آنها شناخته شده است همین رویه را پیش گرفته اند تا حضور مردم را کمرنگ نشان دهند.

وی با بیان اینکه مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت چهار مولفه مهم از دیدگاه رهبری در انتخابات امسال مورد تاکید قرار گرفته است، تصریح کرد: باید برای برگزاری انتخاباتی با حضور حداکثری تلاش کرد و اگر میزان حضور کاهش یابد قطعا آسیب فراوانی به امنیت، اقتدار و عظمت کشور وارد کرده و به جایگاه جهانی ایران در  دنیا لطمه خواهد زد.

امام جمعه زرندیه در ادامه با تاکید بر انتخاب افراد اصلح در انتخابات گفت: باید افرادی که علاقمند به نظام، ولی فقیه و قانون اساسی هستند را شناخت و با انتخاب آنان بستر تشکیل یک مجلس کارآمد را فراهم کرد تا بتوان مشکلات را برطرف کرد.

وی با اشاره به تهدیدات فضای مجازی در انتخابات گفت: باید به گونه‌ای برنامه ریزی و راهبری کرد تا تهدیدات فضای مجازی در ناامید کردن مردم به حداقل برسد و بتوان با تقویت اعتماد عمومی، حضوری حداکثری در انتخابات داشت تا موکب اقتدار کشور شود.

امام جمعه گفت: مردم شهرستان زرندیه در طول انتخابات گذشته نشان داده اند که بیشترین حضور را در پای صندوق های رای در بین شهرستان های استان داشته اند و باید این افتخار همچنان در تاریخ این مرز و بوم ماندگار و ثبت و ضبط شود.

امام جمعه زرندیه با تاکید براینکه تشکیل مجلس توانمند و کارآمد منوط به مشارکت حداکثری در انتخابات است، تصریح کرد:  تحریم انتخابات و کاهش مشارکت مردم دو سناریوی دشمن در شرایط کنونی است اما مردم نشان داده اند که با وجود مشکلاتی که دارند پای کار نظام ایستاده اند و بار دیگر با حضوری پرشور برگ زرین دیگری در تاریخ افتخارات این کشور رقم خواهند زد.

امام جمعه پرندک نیز بر امیدآفرینی در جامعه تاکید کرد و گفت: تقویت امیدآفرینی در جامعه راهکار برطرف کردن بسیاری از مشکلات است.

حجت‌الاسلام عبدالمجید مجدی زاده افزود: جهاد تبیین از راهکارهای امیدآفرینی در جامعه است و لازم است در محافل خصوصی، عمومی و .... دستاوردهای نظام اسلامی تبیین شود تا با ایجاد فضای امیدآفرینی، بستر انتخابات پرشور فراهم شود تا موجب اقتدار ملی شده و شکوفایی کشور در ابعاد گوناگون را رقم بزند.

به گزارش ایسنا فرماندار زرندیه نیز گفت: مردم باید با حضور بانشاط در انتخابات و انتخاب افراد اصلح، بستر تشکیل مجلس قوی و کارآمد را فراهم کنند.

ابوالقاسم مهری با بیان اینکه جهاد تبیین یک راهبرد موثر برای دفاع از نظام اسلامی است، گفت: باید علاوه بر دعوت مردم به مشارکت حداکثری، شاخصه‌های یک نماینده در تراز انقلاب اسلامی و دارای ویژگی‌های مورد نظر رهبری را تبیین کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه نیز گفت: دعوت مردم به حضور حداکثری در انتخابات از سوی آحاد مختلف مردم یک تکلیف شرعی و قانونی است.

احمد جوانمرد افزود: بیان واقعیت‌ها، شفاف سازی عملکردها و جهاد تبیین از عوامل مهم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به شمار می روند و همه برای تحقق این عوامل باید اهتمام جدی داشته باشند.

وی از نخبگان و صاحبنظران، جریانات سیاسی و اصحاب فرهنگ و هنر خواست تا با توجه به شرایط کشور از تمامی ظرفیت های تبیینی خود برای دعوت مردم به حضور پرشور در انتخابات استفاده کنند.

در این جلسه اعضای شورای فرهنگ عمومی به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پیرامون دستور جلسه پرداختند.

شناسایی کانون های نارضایتی مردم از دستگاههای اجرایی و تلاش برای برطرف کردن آن، تقویت اعتماد عمومی، تعامل، همفکری و همپوشانی برای تقویت خدمت رسانی به مردم، امیدآفرینی و تلاش برای از بین بردن فضای یاس و ناامیدی که دشمن در صدد القای آن است، تقویت گفتمان های نخبگانی در حوزه و دانشگاه، اتخاذ راهبردهای کارآمد برای به صحنه آوردن مردم، بهره گیری از ظرفیت رسانه ها برای تبیین حضور مردم، برپایی کرسی های آزاد اندیشی و گفتمان های دانشجویی، تسهیل و تقویت عملکرد ادارات و برطرف کردن نقاط ضعف، تبدیل میزخدمت در ادارات به اتاق خدمت در ادارات برای کیفی سازی ارائه خدمت به مردم با هدف کاهش نارضایتی ها، استفاده از ظرفیت های تبلیغی ایام ماه رجب و شعبان با بهره گیری از علما، روحانیان، سخنرانان، تقویت فعالیت های مسجدمحور، افزایش شمار صندوق های رای سیار و استقرار آن در شرکت ها و مراکزی که افراد امکان حضور در پای صندوق های رای ثابت ندارند، استفاده از ظرفیت بانوان برای ترغیب زنان و دختران به عنوان نیمی از جمعیت جامعه برای حضور حداکثری و ایجاد رقابت سالم از جمله موضوعاتی بود که در این نشست به عنوان راهکارهای عملی برای برگزاری انتخابات با حضور حداکثری مطرح شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group