چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 | Wednesday 8 May 2024

همزمان با ایام فاطمیه پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس با استقبال مردم زرندیه وارد این شهرستان و تشییع شد.

با ورود پیکر این شهدای والامقام مراسم تشییع و تجدید پیمان با آرمان‌های مقدس مجاهدان راه خدا از میدان امام حسین(ع) به سمت امامزاده سید منصور (ع) شهر مأمونیه انجام شد.

مردم شهرستان زرندیه در این آیین معنوی در حالیکه نوای "کجایید ای شهیدان خدایی، بلاجویان دشت کربلایی"، "این گل پرپر از کجا امده، از سفر کرببلا آمده" را سر می‌دادند، شهدای راه وطن و بزرگ‌مردانی که برای آرمان‌های انقلاب اسلامی از جان خود مایه گذاشته بودند را بر روی دستان خود تشییع و بدرقه کردند.

امام جمعه زرندیه در این آئین معنوی که اقشار مختلف مردم و مسئولان حضور داشتند بر تداوم راه شهدای والامقام تاکید کرد و گفت: اقتدار و بالندگی نظام اسلامی به برکت خون مطهر شهیدان است.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی با بیان اینکه امروز شهرستان زرندیه معطر به حضور شهدای خوشنام نظام اسلامی است، گفت: یکی از راهکارهای اساسی برای زنده نگاه داشتن فرهنگ دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا در جامعه، تجدید پیمان با آرمانهای شهدا در قالب برگزاری یادواره و شرکت در آیین تشییع پیکرهای مطهر آنان است.

وی افزود: هر چقدر بتوانیم یاد شهدا را در جامعه زنده نگه داریم، به همان میزان نیز از تهاجم فرهنگی دشمنان جلوگیری و آن را کنترل کرده‌ایم. ما شرمنده شهدا هستیم و نتوانستیم حق آنها را به درستی ادا کنیم اما حضورمان در آئین بزرگداشت شهدا یک تکلیف است.

امام جمعه زرندیه با اشاره به ایثار و از خودگذشتگی شهدا و خانواده های مظلوم شهدای گمنام، آنها را مظهر ایستادگی و مقاومت دانست و ادامه داد: با گذشت سالها از پایان جنگ تحمیلی شهدا همچنان در کنار مردم هستند و باحضور خود همواره موجب تزریق روحیه مقاومت و ایستادگی در میان مردم می شوند.  

وی با بیان اینکه شهدا شمع راه و چراغ زندگی مردم غیور و متدین ایران اسلامی هستند، گفت: ما تا ابد قدردان رشادت‌ها و از خودگذشتگی شهدای عزیز بوده و خواهیم بود. زیرا که آنها با خون خود نهال انقلاب اسلامی را سیراب کرده و موجبات بالندگی و اقتدار این نظام مقدس را فراهم آوردند.

براساس برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده قرار است، تشییع شهدای گمنام از ساعت ۱۰ الی ۱۵در شهر رازقان (بخش خرقان)، ساعت ۱۳ در روستاهای مجتمع، ساعت ۱۵ در شهر پرندک، ساعت ۱۶ در شهر زاویه و سپس در شهر خشکرود برگزار می‌شود.  

پیکر شهدای والامقام روز جمعه به شهرستان ساوه منتقل خواهد شد و ویژه برنامه‌هایی در این شهرستان و شهرها و روستاهای تابعه در استقبال و بدرقه شهیدان تدارک دیده شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group