جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

رییس دادگستری شهرستان زرندیه گفت: بزه بی احتیاطی در امر رانندگی منجر به جرح یا فوت، از جرایم پرتکرار حوزه قضایی زرندیه است.

موسی زارعی مهر در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح جزئیات جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرندیه که با حضور رئیس دادگستری، دادستان، فرماندار و دیگر اعضای این شورا با موضوع بررسی وضعیت راه‌های مواصلاتی شهرستان و ارائه طرح و راهکارهای ایمن سازی راه ها و کاهش سوانح جاده ای در دادگستری زرندیه برگزار شد، پرداخت و اظهار کرد: ناایمن بودن جاده‌های شهرستان یکی از علل اصلی تحقق این بزه است.

وی در ادامه بر مشارکت همه دستگاه ها در بحث پیشگیری از وقوع جرم از جمله ایمن سازی راه‌ها جهت جلوگیری از تصادفات تاکید کرد و ضمن قدردانی از مسئولین ادارات راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بابت اقدامات صورت گرفته از جمله دو بانده کردن مسیر زاویه به پرندک، افزود: شهرستان زرندیه از جمله وسیع ترین شهرستان های استان با مساحت بسیار بالای مواصلاتی است بنابراین باید با شناسایی نقاط حادثه خیز و علل و عوامل افزایش تصادفات، به صورت هدفمند و با اولویت بندی نسبت به رفع این نقاط اقدام شود.

زارعی مهرفر با اشاره به نقش موثر زمان بندی کردن اجرای طرح های عمرانی از جمله احداث راه ها و ایمن سازی جاده ها و تاثیر آن بر سرعت بخشی به اتمام برنامه ها اظهار کرد: اجرای دوربرگردان در سه راهی حکیم آباد، اجرا و اتمام عملیات جاده مامونیه به آزادراه، اتمام پروژه زیرگذر پرندک و دو بانده کردن کامل جاده مامونیه به ساوه از جمله مباحثی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و مصوباتی در راستای تسریع اجرای این طرح‌ها به تصویب رسید.

رئیس دادگستری زرندیه با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی در راستای حفظ حقوق عامه و دغدغه‌ای که در خصوص امنیت جان مردم وجود دارد به این موضوع در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم ورود کرده است، اظهار کرد: با هرگونه ترک فعل و کوتاهی که نقش مؤثری در وقوع حوادث ترافیکی ایفا کند، برخورد قانونی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این تصادفات به عدم رعایت قوانین راهنمایی‌ و رانندگی توسط رانندگان برمی‌گردد، افزود: علت وقوع بسیاری از سوانح رانندگی، عامل انسانی است که رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و تقویت نظارت بر رفتار رانندگان موجب کاهش این سوانح خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group