جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

امام جمعه زرندیه گفت: تغییر نگرش جامعه و تقویت سیاست‌های تشویقی راهکاری موثر برای رشد فرزندآوری و لازمه افزایش جمعیت است.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عصر یکشنبه ۱۴ آبانماه در نودودومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه که همزمان با روز فرهنگ عمومی، در سالن جلسات فرمانداری با دستور بررسی راهکارهای ترویج فرهنگ فرزندآوری و حفظ جوانی جمعیت و راهکارهای ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار در جامعه تشکیل شد، با اشاره به وقایع اخیر فلسطین اشغالی و جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی گفت: عملیات طوفان الاقصی ضربه‌ جبران ناپذیری بر پیکره رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی وارد کرد که به نقطه عطفی در تاریخ نبرد مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست تبدیل شد.

وی ادامه داد: این عملیات از یکسو نشان از سطح بالای قدرت اطلاعاتی و نظامی مقاومت داشت و از سوی دیگر شکست اطلاعاتی، نظامی و آشکار شدن ضعف رژیم صهیونیستی و شکست هیمنه پوشالی آنها را در پی داشت.

امام جمعه زرندیه در ادامه با اشاره به مسئله کاهش جمعیت گفت: دولت می‌بایست سیاست‌های تشویقی خود را برای ترغیب بیشتر خانواده‌ها و زوج‌های جوان به فرزندآوری افزایش دهد و در این راستا با اهتمام بیشتری حرکت کند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به موضوع فرهنگ‌سازی در زمینه فرزندآوری اظهار کرد: بدون توجه به فرزندآوری و حفظ جوانی جمعیت نمی‌توانیم به ایران قوی بیندیشیم. همچنین برخورداری از نیروی انسانی جوان و پویا نیازمند افزایش نرخ جمعیت و فاصله گرفتن جامعه از سالمندی و پیری است.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: به طور قطع جمعیت از ارکان مهم قدرت هر کشوری است و هیچ مسئله‌ای به اندازه این موضوع اهمیت نداشته و توجه به مسئله جمعیت برای آینده کشور از ضروریات است.

احمد جوانمرد رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه هم در این نشست فرهنگی گفت: تقویت باورهای دینی یکی از مهمترین راهکارهای افزایش جمعیت و حفظ جوانی جمعیت است چرا که مردم متدین کشور ما طبق آموزه‌های دینی و ایمان و باورهای دینی خود بسیاری از مسائل و مشکلات پیش روی فرزندآوری را حل شده می‌دانند.

در این جلسه مسئولین شبکه بهداشت ودرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، شهرداری مامونیه و اداره تبلیغات اسلامی در خصوص مصوبات جلسه قبل  به ارائه گزارش پرداختند و در ادامه با نظر اکثریت اعضا مقرر شد در جلسه بعدی، ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نسبت به ارائه گزارش در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته پیرامون جوانی جمعیت اقدام کند. همچنین مقرر شد دستگاه های فرهنگی شهرستان در برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی خود موضوع فرزندآوری و جوانی جمعیت را مد نظر داشته باشند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group