جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

رئیس دادگستری شهرستان زرندیه از تعیین شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری این شهرستان خبر داد.

موسی زارعی مهر در گفت و گو با ایسنا در تشریح جزئیات اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی دادگستری شهرستان گفت: در این جلسه روسای هیئت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات شهرستان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در روند انتخابات ارائه کردند و در ادامه رییس دادگستری زرندیه بر رصد، پیگیری و پیشگیری از جرایم انتخاباتی در قبل، حین و بعد از جریان انتخابات تاکید کرد.

وی بیان کرد: با توجه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال‌جاری تمامی دستگاه‌ها وظیفه دارند در راستای برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و با مشارکت حداکثری مردم اقدام کنند.

رییس ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی شهرستان زرندیه افزود: در همین چارچوب، دادگستری شهرستان زرندیه حسب دستورالعمل رئیس قوه قضائیه با تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی و تعیین شعب ویژه رسیدگی کننده به این جرایم ضمن تعامل با هیئت‌های اجرایی و نظارت، اجرای صحیح و کامل قانون انتخابات را پیگیری و با متخلفین و مجرمین در این حوزه برخورد قانونی را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از تشکیل این جلسات کمک به برگزاری انتخابات سالم و پیشگیری از تخلفات انتخاباتی است، تصریح کرد: قطعاً اگر تخلف و جرمی صورت گیرد با قاطعیت رسیدگی خواهد شد، اما تشکیل این جلسه بدین منظور است که اعضای جلسه کمک کنند با استفاده از ظرفیتی که در قانون انتخابات وجود دارد پیشگیری از تخلفات صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخورد با متخلفین موجب سلامت انتخابات، افزایش اعتماد و انگیزه عمومی می‌شود که این امر مشارکت حداکثری را به دنبال خواهد داشت، افزود: تقویت قانون مداری و جلب اعتماد عمومی زمینه ساز مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش روست.

زارعی مهر در پایان ابراز امیدواری کرد مردم شریف ایران اسلامی با حضور گسترده خود و با برگزاری انتخابات‌ به بهترین نحو و در کمال سلامت، امنیت و رقابت، کلیه معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی را ناامید کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group