دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه با اشاره به نبود کشتارگاه طیور در زرندیه اظهار کرد: به دلیل نبود کشتارگاه طیور در زرندیه کشتار مرغ در ساوه و با کارمزد بالا صورت می گیرد که باعث افزایش قیمت تمام شده محصول می شود.

رحیم محمودی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۲ واحد مرغ گوشتی و ۱۱ واحد مرغ تخم‌گذار در شهرستان زرندیه با ظرفیت ۵۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی و یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار فعالیت دارند.

وی میزان گوشت مرغ تولید شده سالانه شهرستان را ۵۵۷۲ تن و تخم مرغ را ۷۱۰۰ تن اعلام کرد و افزود: شهرستان زرندیه سهم ۱۰ درصدی در حوزه تولید مرغ و سهم ۳۰ درصدی در تولید تخم مرغ در سطح استان را به خود اختصاص داده است.

محمودی مشکل تامین نهاده ها به ویژه سویا را از مشکلات مرغداران برشمرد و گفت: عدم تامین به موقع و با کیفیت مناسب نهاده ها به ویژه سویا مشکلاتی را در تولید بوجود آورده است.

مدیر جهاد کشاورزی زرندیه در ادامه، تعداد دام سبک این شهرستان را ۲۶۰ هزار راس و دام سنگین را ۲۵ هزار راس اعلام کرد و افزود: این شهرستان سالانه ۵۵۰۰ تن گوشت قرمز و ۱۱۶ هزار تن شیر خام تولید می کند که از حیث تولید گوشت قرمز رتبه ششم استان و از نظر تولید شیر خام رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه، مشکل قیمت، تامین نهاده دام و عدم توان تامین نقدینگی توسط دامداران را از جمله مشکلات مهم صنعت دامداری شهرستان برشمرد و افزود: عمده شیر خام تولیدی شهرستان توسط زیرمجموعه های شرکت میهن و بنیاد برکت در زرندیه تولید و به کارخانجات سراسر کشور ارسال می شود.

محمودی، نزدیکی شهرستان زرندیه به پایتخت و دیگر بازارهای مصرف را مهمترین عامل سرمایه‌گذاری و ارتقای جایگاه صنایع بزرگ تولیدی مرغ و تخم مرغ در این شهرستان دانست و افزود: حل مشکلات صنعت دام و طیور زرندیه در گرو حمایت بیشتر دولت و اعطای تسهیلات با سود پائین است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group