سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 | Tuesday 7 May 2024

امام جمعه زرندیه گفت: ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در بین خانوارها عنصر نجات بخش بحران فرزندآوری است.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در نودویکمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه که در سالن جلسات فرمانداری زرندیه با دستور کار بررسی راهکارهای عملی ترویج فرهنگ فرزندآوری و جوانی جمعیت تشکیل شد گفت: ترویج فرهنگ فرزندآوری از ضرورت‌های مهم حال حاضر کشور است.

وی در ادامه افزود: قانون جوانی جمعیت شامل ۷۳ ماده، ۸۱ تبصره و ۲۳۶ تکلیف قانونی است که ۴۳ ماده قانونی آن تکلیف وزارت بهداشت و مابقی جزو تکالیف سایر دستگاه های اجرایی و نهادهاست.

امام جمعه زرندیه با تاکید بر همکاری همه دستگاه های مرتبط با موضوع با شبکه بهداشت و درمان شهرستان، ادامه داد: با توجه به اینکه جمعیت جوان کشور در حال کاهش بوده و از طرفی جمعیت سالمندی در حال افزایش است، ترویج فرهنگ فرزندآوری و افزایش موالید و در نتیجه افزایش نسل جوان در سال های آتی بیش از پیش برای آینده کشور مهم است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه با اشاره به سیاست‌های ابلاغی جمعیت، گفت: متاسفانه طی چند سال گذشته با وجود برخی اقدامات، در این حوزه موفقیت چندانی حاصل نشده است. با این حال بعد از تصویب قانون جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰، مجلس و دولت مکلف شدند تا اجرای قانون جوانی جمعیت و مشاوره‌های فرزندآوری را در راس امور قرار دهند.

در ادامه حجت‌الاسلام عطاء الهی امام جمعه بخش زاویه گفت: جوانی جمعیت یک موضوع استراتژیک و بسیار مهم است که می‌بایست بیش از پیش به آن پرداخته شود.

وی مشوق‌های دیده شده در قانون جوانی جمعیت را مشوق‌های بسیار خوب و قابل توجه دانست و ضرورت توجه بیشتر مسئولین به رفع مشکلات معیشتی و سایر مسائل مانع افزایش جمعیت را یادآور شد.

مهرداد پیراسبقی، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری زرندیه نیز با تاکید بر لزوم پرداختن همه دستگاه ها به موضوع، کاهش ازدواج، افزایش طلاق، تمایل به فرهنگ اشتباه تک فرزندی، افزایش سن ازدواج، افزایش سن باروری را از عوامل تاثیرگذار بر کاهش نرخ فرزند آوری بیان کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه نیز گفت: نقش جمعیت جوان و پویا در تقویت مسیر پیشرفت کشور بسیار مهم بوده و لازم است برنامه حمایت و ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری و رفع نیازهای جوانان بیشتر مورد توجه مسئولان قرار بگیرد تا بتوان با همکاری و همراهی بین بخشی در شهرستان، گام های مطلوبی در این زمینه برداشت.

احمد جوانمرد در ادامه، ترویج تشکیل خانواده و فرزندآوری، رفع موانع ازدواج و حمایت از زوج‌های جوان را از اصول اولیه در مسیر جوانی و افزایش جمعیت دانست و افزود: تسریع در تحقق اهداف ارزشمند سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص فرزندآوری و جوانی جمعیت، نیازمند حمایت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تمامی دستگاه های اجرایی استان، ائمه جمعه و جماعات است.

تبلیغات محیطی اعم از نصب بنر و پلاکارد، دیوارنویسی و چاپ پوستر با موضوع جوانی جمعیت توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، فضاسازی در محل کارخانجات و صنایع، اطلاع رسانی و تبلیغات در فضای مجازی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توجیهی در دانشگاهها، ادارات و کارخانجات، تقویت امکانات رفاهی، بهداشتی و افزایش امنیت شغلی سرپرستان خانوار و استفاده از ظرفیت مساجد و تکایا در راستای برگزاری جشن‌های ازدواج از جمله مصوبات جلسه نودویکم شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group