يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زرندیه گفت: ۲ متصرف منابع طبیعی در این شهرستان با همکاری نهادهای قضایی ۱۰ میلیارد ریال جریمه شدند.

«رسول کمرئی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با پی پیگیری واحد حفاظت و حقوقی این اداره در راستای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی نهادهای قضایی خلع ید ۱۰ و نیم هکتار از اراضی این شهرستان صادر شد.

وی اضافه کرد: این اراضی در قالب ۲ فقره پرونده شامل چهار و نیم هکتار در منطقه رنگرز و ۶ هکتار در منطقه عباس آباد گوی داغ از دست متصرفان خارج شده است.

کمرئی یادآور شد: این پرونده ها که طی چند روز گذشته به نتیجه رسیده است ۱۰ میلیارد ریال شامل مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای اراضی چهار و نیم هکتاری و هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای پرونده اراضی ۶ هکتاری جریمه شده اند.

وی با اشاره به برخورد جدی با متجاوزان به عرصه های طبیعی افزود: صیانت و حفاظت از مراتع، کنترل و کاهش عوامل تخریب و تجاوز، ترویج فرهنگ منابع طبیعی و توسعه فضای سبز، شناسایی و اعمال حاکمیت دولت در عرصه های جنگلی، مرتعی و بیشه زارهای طبیعی را از جمله رویکردهای این اداره است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان یادآور شد: یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان با شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ در تمام ایام شبانه روز آماده دریافت اطلاعات مردمی در رابطه با تخریب و تصرف عرصه های منابع طبیعی و برخورد با متخلفان خواهد بود.

در زرندیه بیش از ۳۶۵ هزار هکتار مرتع وجود دارد و بزرگترین شهرستان از نظر مساحت در استان مرکزی است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group