شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

در مراسمی با حضور مسئولان شهرستان زرندیه و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی اراک در شهرستان زرندیه افتتاح شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک چهارشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۲ در  این آئین با اشاره به فعالیت صدها واحد صنعتی، خدماتی و کشاورزی در زرندیه گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های تجار و فعالین اقتصادی این منطقه زمانبر بودن فرآیند صدور و تمدید کارت بازرگانی و مجوزهای فعالیت اقتصادی بود که خوشبختانه این مشکل با راه‌اندازی دفتر اتاق بازرگانی اراک در زرندیه برطرف شد.

ناصر بیکی افزود: انجام امورات مربوط به اتاق بازرگانی در شهرستان زرندیه و جلوگیری از تردد به مرکز استان، صرفه جویی در زمان، هزینه، بهینه انجام شدن کار و جذب اعضای بیشتر از جمله مزیت های راه اندازی دفتر زرندیه است.

وی معرفی خدمات اتاق بازرگانی در شهرستان را از دیگر اهداف راه اندازی دفتر اتاق در زرندیه دانست و افزود: دفتر شهرستان زرندیه فعلا استیجاری بوده و در آینده ساختمانی برای فعالیت اتاق خریداری یا احداث خواهد شد.

وی افزود: تاکنون در ساوه و زرندیه ۳۱۰ کارت بازرگانی صادر شده است اما شمار فعالان اقتصادی در این دو شهرستان فراتر از این تعداد است. کارت بازرگانی بسیاری از فعالان اقتصادی این منطقه در تهران صادر شده است که لازم است سازوکاری فراهم شود تا صنایع مستقر در هر شهرستانی اقدام به دریافت کارت بازرگانی در محل استقرار واحد تولیدی کنند.

بیکی با اشاره به اینکه ۷۰ نفر در زرندیه عضو رسمی اتاق بازرگانی هستند، گفت: رفع موانع و تسهیل در روند تولید از جمله فعالیت های اتاق بازرگانی است و برای رسیدن کشور به چشم اندازی که برای آن ترسیم شده است تلاش می‌کند.

وی گفت: حضور بخش خصوصی در اقتصاد کشور باید پررنگ تر شود و نقش اتاق های بازرگانی به عنوان تشکل هایی تاثیرگذار باید بیش از گذشته بیشتر شود و به عنوان نماینده بخش خصوصی در اقتصاد کشور نقش آفرینی ‌کنند.

بیکی با اشاره به اینکه در اصل ۴۴ قانون اساسی، نظام اقتصادی در سه بخش تعاون، دولتی و خصوصی تقسیم می شود، اظهار کرد:  اتاق بازرگانی نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد به شرط آنکه نقش واقعی خود را در اتاق بازرگانی ایفا کنیم.

وی گفت: همفکری با صاحبان صنایع، معادن و کشاورزی و احصای مشکلات، محوری ترین فعالیت اتاق بازرگانی است و برای گره گشایی از موانع تولید نیازمند حمایت و مشارکت بخش دولتی هستیم.

رییس اتاق بازرگانی اراک در ادامه گفت: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که جایگاه قانونی دارد و مشکلات بخش خصوصی را با تمام قوت پیگیری می‌کند و این شورا در چند سال اخیر همواره رتبه های برتر کشور را در حوزه پایش کسب و کار و حمایت از تولید کسب کرده است.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اراک نیز گفت: افتتاح دفتر اتاق بازرگانی اراک در زرندیه اقدامی ارزشمند و بی نظیر است و موجب تسهیل در امور مرتبط با تولید بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی و معدنی خواهد شد.

عباس اقبالیون با اشاره به مزیت صنعتی و کشاورزی زرندیه اظهار کرد: دفتر اتاق بازرگانی با هدف حمایت از همدلی بین بخش خصوصی و دولتی تاسیس شده و موقعیت استراتژیک زرندیه در حوزه صنعتی و کشاورزی موجب خواهد شد که زرندیه به عنوان  نگین درخشان صنعت استان مرکزی گامی بلند در حل مشکلات تولید این شهرستان بردارد.

وی در ادامه گفت: افتتاح شعبه شورای حل اختلاف ویژه صنایع در شهر صنعتی کاوه ساوه موجب شده است که اختلافات کارفرمایی و کارگری در این شورا مطرح و رسیدگی و از مراجعه به دادگاه جلوگیری شود. در شهرستان زرندیه نیز تأسیس شعبه حل اختلاف ویژه صنایع ضروری است که موجب ختم به صلح و سازش شدن افزون بر ۹۰ درصد پرونده ها خواهد شد.

اقبالیون به برگزاری جلسات مستمر کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری و تولید دادگستری اشاره کرد و گفت: مشکلات قانونی و حقوقی در این جلسات مطرح و حمایت عملی قضایی از تولید و صنعت صورت می‌گیرد. عضویت ثابت اتاق بازرگانی در شورای گفت‌وگو موجب  شده که موانع تولید بررسی و حتی پیشنهادات موجب اصلاح قوانین دست وپاگیر در حمایت از تولید می شود.

وی برگزاری دوره های آموزشی را گامی جهت رفع گرفتاری هایی دانست که متوجه صنعتگران در حوزه تولید می شود و گفت: اتخاذ سازوکار لازم برای صدور کارت های بازرگانی صنایع زرندیه موضوع مهمی است که باید دنبال شود تا برای تمامی صنعتگران و صاحبان سرمایه ساوه و زرندیه در اتاق های بازرگانی این دو شهرستان صادر شود.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی پارلمان بخش خصوصی است، گفت: تقویت بخش خصوصی موجب رونق در تولید خواهد شد و نقش مهمی در تصمیم گیری ها خواهد داشت. راه اندازی نمایشگاه تولیدات و توانمندی های صنایع زرندیه یکی از الزامات است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group