شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

امام جمعه زرندیه گفت: صرفه جویی در مصرف آب و برق به ویژه در شرایط پیک‌ به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی چهارشنبه ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۲ در  نودمین جلسه شورای فرهنگ عمومی زرندیه که با دستور جلسه بررسی راهکارهای ترویج فرهنگ صرفه جویی و مصرف بهینه انرژی در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، ترویج فرهنگ صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف را از ضروریات جامعه کنونی دانست و ادامه داد: یکی از رفتارهای شایسته و ارزشمند ایرانیان و مسلمانان فرهنگ قناعت و صرفه جویی است که قرن ها سابقه داشته و دارد.

امام جمعه زرندیه تاثیر بسیار زیاد صرفه جویی و قناعت در بهبود وضعیت اقتصادی خانواده ها و معیشت آنها را یادآور شد و افزود: منابع و امکانات موجود محدود است و می بایست برای قرار نگرفتن در وضعیت بحران روش های صحیح استفاده از منابع را به مردم آموزش داد.

فرماندار شهرستان زرندیه هم در این نشست با انتقاد از بی توجهی مردم به الگوی مصرف افزود: منابع و مواهبی همانند آب، انرژی، سوخت، خوراکی‌ها، نان و... از اقلامی بوده است که اسراف و عدم استفاده صحیح از آنها همواره در جامعه معمول بوده است.

ابوالقاسم مهری بر لزوم فرهنگسازی و ترویج فرهنگ صرفه جویی و استفاده صحیح از منابع تاکید کرد و از دستگاههای فرهنگی شهرستان خواست تا در این مسیر ادارات تخصصی را یاری کنند.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه نیز با تشریح دستور جلسه از همه دستگاه هایی که در برگزاری برنامه های روز شهرستان و هفته فرهنگی شهرستان همکاری کردند، تقدیر و تشکر کرد.

احمد جوانمرد در ادامه فرهنگ سازی برای مصرف بهینه انرژی به منظور جلوگیری از ایجاد بحران را منوط به مشارکت بین بخشی و اطلاع رسانی توسط رسانه ها دانست.

به گزارش ایسنا، در این جلسه با اهدای لوح و هدایایی از زحمات ادارات ورزش و جوانان، صمت، کتابخانه های عمومی، میراث فرهنگی، بهداشت و درمان، اتاق اصناف، بهزیستی، اوقاف و امورخیریه، شهرداری مامونیه، ناحیه مقاومت بسیج، فرماندهی انتظامی، پست، جهاد کشاورزی، بنیاد شهید، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی و... که در برگزاری برنامه های روز شهرستان و هفته فرهنگی مشارکت داشتند تقدیر بعمل آمد.

در این جلسه پس از بحث و بررسی در خصوص دستور جلسه مصوب شد که بخشنامه رعایت الگوی صحیح مصرف توسط فرمانداری تهیه و به دهیاریها، شهرداریها و اعضای شورای اداری شهرستان ارسال شود.

همچنین مقرر شد اداره تبلیغات اسلامی هماهنگی لازم با ائمه جماعات و هیات امنای مساجد بعمل آورد تا نسبت به رعایت الگوی صحیح مصرف در مساجد اقدام کنند. اداره اوقاف و امور خیریه نیز هماهنگی لازم را با هیات امنای امامزادگان بعمل آورد تا نسبت به رعایت الگوی صحیح مصرف در بقاع متبرکه اقدام شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group