پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب روزی به عنوان روز زرندیه در واقع فرصتی برای معرفی ظرفیت های این شهرستان در حوزه فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی و صنعتی است.

حجت‌الاسلام محمد سبزی شامگاه یکشنبه دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در نشست ادبی زرندستان که همزمان با سالگرد شهادت ۲۳ نفر از شهدای شهرستان (روز شهرستان زرندیه) در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه برگزار شد، اظهار کرد: دهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت ۲۳ شهید دوران دفاع مقدس در عملیات بیت المقدس است که تحت عنوان روز زرندیه نامگذاری شده و این نامگذاری اقدامی ارزشمند برای پاسداشت خون مطهر مجاهدان راه خداست.

وی با اشاره به اینکه آمار شهدای این شهرستان به نسبت جمعیت آن در مقایسه با سایر شهرهای کشور قابل توجه است، اظهار کرد: زرندیه مهد پرورش ادبا، مفاخر، نخبگان و اندیشمندان است. روحیه انقلابی گری از ویژگی های بارز مردم این خطه است و مردم این خطه از دیار اسلامی در اتفاقات و وقایع سال گذشته نشان دادند که دارای فرهنگ و تمدن بالایی هستند و این شهرستان از جمله نقاط بدون تنش بود.

این نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به ظرفیت های بالای زرندیه در حوزه کشاورزی و صنعتی تصریح کرد: از مجموع ۱۱ هزار هکتار باغات پسته استان مرکزی قریب به ۱۰ هزار هکتار آن در شهرستان زرندیه قرار دارد و این ظرفیت بالایی است که باید از آن به خوبی استفاده کرد.

وی تاکید کرد: انتخاب روزی به عنوان زرندیه در واقع فرصتی برای معرفی ظرفیت های این شهرستان در حوزه فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی و صنعتی است. باید از همه توان شهرستان برای شناساندن قابلیت ها و ظرفیت های آن استفاده کرد.

حجت‌الاسلام سبزی با اشاره به برخی مشکلات شهرستان در حوزه زیرساختی گفت: زرندیه در پیشانی استان مرکزی و در مجاورت پایتخت قرار دارد و توسعه این شهرستان منوط به تامین زیرساخت هایی نظیر آب، راه مواصلاتی و ... است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه نیز  نام نهادن ۱۰ اردیبهشت به عنوان روز زرندیه را بهانه ای برای معرفی شاخص های این شهرستان در حوزه های گوناگون به ویژه ظرفیت های فرهنگی، ادبی و شناساندن مفاخر و مشاهیر این خطه عنوان کرد.

احمد جوانمرد با اشاره به مزیت صنعتی و کشاورزی زرندیه گفت: این شهرستان با وجود برخورداری از ظرفیت های بالقوه، از توسعه نامتوازن رنج می برد و  فعالان فرهنگی نگران هستند که فرهنگ از سایر شاخص ها و ظرفیت ها جا بماند.

وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم زیرساخت های فرهنگی را برای ارتقای شاخص های فرهنگی در سایه همدلی، مودت و تعامل بین بخشی ارتقا دهیم به ویژه اینکه روز زرندیه موجب هم افزایی دستگاه های اجرایی برای تامین نیازهای مردم منطقه است.

شعر خوانی جمعی از شعرای مطرح شهرستان زرندیه و تجلیل از استاد پیشکسوت منصور کیانی  از ادبا و مفاخر شهرستان از دیگر برنامه های این نشست ادبی بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group