سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری یادواره شهدا گامی در جهت ترویج ایثار و شهادت است و امروز کشور ما بیشتر از گذشته به ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی نیاز دارد.

حجت‌الاسلام حسین جلالی ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در سومین یادواره شهدای شهرستان زرندیه که همزمان با سالگرد شهادت ۲۳ نفر از شهدای شهرستان(روز شهرستان زرندیه) در سالن ورزشی چند منظوره شهدای شهر مأمونیه برگزار شد، اظهار کرد: انتخاب روز زرندیه همزمان با سالروز آغاز عملیات بیت المقدس بسیار پسندیده است و نشانگر پاسداشت خون مطهر شهیدان است.

وی بیان کرد: دشمنان نظام اسلامی در طول عمر با برکت انقلاب همواره به دنبال ضربه زدن به انقلاب هستند اما تمامی توطئه‌های آنان علیه این ملت نقش بر آب شده و خود در منجلابی افتادند که روز به روز به اضمحلال و نابودی آنان نزدیک می شویم.

این نماینده مردم در خانه ملت با بیان اینکه شهدا زنده هستند، تصریح کرد: شهدا و مجاهدان راه خدا حاضر و ناظر هستند و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهید و مقام شهادت نیست و باب شهادت هیچگاه بسته نخواهد شد.

وی افزود: برگزاری یادواره شهدا گامی در جهت ترویج ایثار و شهادت است و امروز کشور ما بیشتر از گذشته به ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی نیاز دارد.

حجت‌الاسلام جلالی به ماندگاری شهید در جامعه اشاره کرد و گفت: جانفشانی و مجاهدت برای حفظ دین و رضای خدا موجب ماندگاری انسان خواهد شد و شهدای عزیز چون با اخلاص و ایمان به خدا مجاهدت کردند خدای تعالی بهترین نوع مرگ که همانا شهادت است را نصیب آنان کرد و آنها با برخورداری از مقام شهادت، ماندگار شدند.

او بیان کرد: شب زنده‌داری، بندگی خدا، اخلاص و ایمان، توسل به اهل بیت عصمت و طهارت علیهماالسلام، احترام به پدر و مادر از ویژگی های بارز شهدا نظیر حاج قاسم سلیمانی بود.

امام جمعه زرندیه نیز گفت: این شهرستان در دوران سراسر افتخار هشت سال جنگ تحمیلی ۴۴۲ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی افزود: انتخاب دهم اردیبهشت ماه به عنوان روز شهرستان زرندیه به پاس مجاهدت ها و جانفشانی های جوانان این مرزوبوم در دوران دفاع مقدس بوده است.

وی در ادامه در خصوص نامگذاری روز ۱۰ اردیبهشت ماه به عنوان روز شهرستان زرندیه اظهار کرد: از اوائل سال ۱۴۰۱ برنامه ریزی تعیین روز شهرستان در جلسات شورای فرهنگ عمومی آغاز شد و پس از جمع آوری نقطه نظرات و پیشنهادهای فرهیختگان، نخبگان و صاحب نظران شهرستان در دبیرخانه این شورا، ۱۲ گزینه توسط اعضای شورای فرهنگ عمومی مورد بررسی قرار گرفتند و نهایتا روز ۱۰ اردیبهشت که مصادف با سالروز شهادت ۲۳ تن از شهدای گلگون کفن این شهرستان در عملیات الی بیت المقدس(آزادسازی خرمشهر) است به عنوان روز شهرستان انتخاب شد.

امام جمعه زرندیه تصریح کرد: امنیت و اقتدار نظام اسلامی به برکت خون مطهر شهدا بدست آمده است و ایران اسلامی با گذشت افزون بر چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان در اوج اقتدار و عظمت قرار دارد و دشمنان نظام توان مقابله با نظامی که با خون شهیدان والامقام آبیاری شده است را ندارند.

وی در ادامه گفت: برگزاری یادواره شهدای شهرستان، برپایی نمایشگاه ظرفیت‌های کشاورزی، برپایی نمایشگاه توانمندی زنان روستایی، تقدیر از کشاورزان نمونه، برپایی میز خدمت ادارات و نهادهای انقلابی، برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت‌های زندگی، استقرار اورژانس اجتماعی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، معرفی آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری، تخفیف ویژه روز شهرستان برای استفاده از مکان های ورزشی، همایش پیاده روی خانوادگی، برگزاری زیارت عاشورا و غبارروبی بقعه امامزاده سیدمنصور(ع)، گلباران مزار شهدا، برگزاری مسابقات کتابخوانی، معرفی و جمع خوانی کتاب، بخشی از این برنامه‌هاست.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه های کتاب، برگزاری محافل ادبی، برگزاری کارگاه های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، نشست‌های کتابخوان، برگزاری مسابقات نقاشی، برگزاری رویداد دختران حاج قاسم، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، تقدیر از نخبگان و پیشکسوتان فرهنگ و ادب، رونمایی از زیست بوم فرهنگی، دیدار با پیشکسوتان فرهنگ و هنر، رونمایی از تمبر روز شهرستان، نامگذاری معابر به نام روز شهرستان، گفتمان دینی ویژه دانش آموزان، شب شعر و خاطره، چاپ تقویم دیواری و ... از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای روز شهرستان زرندیه است.

در این آیین معنوی که با حضور پرشور مردم انقلابی و شهید پرور زرندیه و مسئولان شهرستان و مزین به پیکر یک شهید گمنام برگزار شد، گروه سرود نورالشهدای زرندیه به اجرای برنامه پرداختند و در ادامه‌ تمبر روز شهرستان رونمایی شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group