جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

امام جمعه شهرستان زرندیه گفت: بزرگداشت روز زرندیه و هفته فرهنگی شهرستان با هدف صیانت از هویت فرهنگی و معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها در ابعاد گوناگون انجام می شود.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی پنجشنبه ۱۷ فروردین ماه در هشتادونهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی زرندیه که در سالن جلسات فرمانداری با دستور جلسه برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی روز شهرستان زرندیه برگزار شد، اظهار کرد: پیرو مصوبه جلسه هشتادویکم شورای فرهنگ عمومی زرندیه در خصوص تعیین روزی به نام روز شهرستان نهایتا در جلسه هشتادوچهارم، روز دهم اردیبهشت ماه بعنوان روزی که مردم شهرستان زرندیه در سال ۱۳۶۱ و در عملیات الی بیت المقدس طی یک روز تعداد ۲۳ شهید تقدیم انقلاب و کشور کرده‌اند، بعنوان روز شهرستان انتخاب شد.

وی در ادامه گفت: امسال بعنوان اولین سالی که این روز انتخاب شده، شایسته است برنامه ریزی خوب و جامعی برای انجام برنامه‌های فرهنگی هنری و اجتماعی متنوعی صورت گیرد.

امام جمعه شهرستان زرندیه در ادامه بر ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و ایثارگران در این روز تاکید کرد و خواستار بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های شهرستان برای بزرگداشت روز زرندیه شد.

فرماندار شهرستان زرندیه نیز در این جلسه بر ضرورت ورود همه دستگاه‌های اجرایی در برگزاری برنامه‌های این روز تاکید کرد و از همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان بویژه نهادهای فرهنگی خواست که نسبت به برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی در این روز اهتمام به خرج دهند.

ابوالقاسم مهری در ادامه، برگزاری برنامه‌های روز شهرستان و در ادامه هفته فرهنگی را فرصتی برای شناساندن شهرستان و انعکاس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آن در سطح کشور دانست و از ارزیابی عملکرد دستگاه‌های شهرستان در این روز و هفته فرهنگی و تشویق دستگاه‌های برتر پس از اتمام برنامه‌ها خبر داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه نیز گفت: روز شهرستان زرندیه و هفته فرهنگی فرصتی است تا بتوان ظرفیت‌های فرهنگی و سرمایه‌های معنوی را به آحاد مختلف مردم معرفی کرد.

احمد جوانمرد افزود: اجرای برنامه های تاثیرگذار و متناسب با نیاز جامعه در هفته فرهنگی علاوه بر تقویت نشاط اجتماعی دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه فرهنگ و هنر را به همراه خواهد داشت.

در پایان پس از ارائه نظرات سایر اعضاء موارد ذیل به تصویب جلسه رسید.

مقرر شد شهرداری‌های مامونیه، پرندک، زاویه، خشکرود و زاویه در اسرع وقت نسبت به تشکیل شورای نامگذاری معابر اقدام کرده و محلی را بعنوان روز دهم اردیبهشت نامگذاری و به فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کنند.

مقرر شد اداره پست زرندیه با هماهنگی فرمانداری نسبت به چاپ تمبر یادبود روز شهرستان اقدام کند و ادارات برق، آب، گاز و مخابرات در قبض‌های پرداختی یا پیامک‌های ارسالی نسبت به درج (دهم اردیبهشت روز شهرستان) اقدام کنند.

مقرر شد اتاق اصناف نسبت به چاپ و نصب پوستر روز شهرستان در سطح شهرستان اقدام کند و بنیاد شهید و امور ایثارگران در اسرع وقت نسبت به جمع آوری اطلاعات، عکس و فیلم شهدای روز دهم اردیبهشت و مستند سازی آنها اقدام کرده و نتیجه را به فرمانداری و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی اعلام کند.

همچنین مقرر شد همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان برنامه‌های خود ویژه روز شهرستان و در ادامه هفته فرهنگی را تا مورخ ۲۵ فروردین به فرمانداری و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی اعلام کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group