سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | Tuesday 30 April 2024

امام جمعه زرندیه گفت: این شهرستان از کمبود زیرساخت‌های فرهنگی، تفریحی و ورزشی رنج می‌برد.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی چهارشنبه ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ در هشتادوهشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه که با دستور تبادل نظر پیرامون اولویت‌ها و مسائل فرهنگی سال ۱۴۰۲ شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بین مسئله و مشکل تفاوت وجود دارد. مسئله یک مناقشه حل نشده است و ماهیت آن یک ماهیت خنثی است، در صورتی که مشکل یک موقعیت ناخوشایند و منفی بوده و در اولین فرصت می‌بایست برایش راه حل فوری اندیشیده شود.

وی در ادامه افزود: مشکل به صورت موثری بر روی افراد جامعه تاثیر می‌گذارد، اما مسئله مانع دستیابی به موفقیت نیست.

حجت‌الاسلام ابراهیمی یازده مسئله و ضرورت اولویت دار شهرستان را اعلام کرد که چشم انداز پیری جمعیت، رنگ باختن ارزش‌ها در بین دانش آموزان، جریانات سازمان یافته تحریف و ضرورت جهاد تبیین، کم توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، آسیب دیدن ارزش های دینی، کمبود زیرساخت‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و تفریحی و ... بخشی از آنها بود.

سرپرست فرمانداری و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه هم در این جلسه ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا گفت: فرهنگ مقوله بسیار مهم و ارزشمندی در جامعه است و با اتفاقات روی داده در سال جاری این اهمیت، صد چندان نمود پیدا کرد.

ابوالقاسم مهری ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی نیازمند برنامه ریزی دقیق و علمی است و قطعا هر جامعه‌ای برای توسعه متوازن نیازمند رشد و توسعه بخش فرهنگ و هنر است.

 وی شورای فرهنگ عمومی را مرکز فرماندهی فعالیت‌های فرهنگی دانست و  وظیفه این شورا را حکمرانی در این بخش عنوان کرد.

احمد جوانمرد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه نیز در این نشست، گفت: موازی کاری در بخش فرهنگ نه تنها منفی و مشکل زا نیست که بلکه مثبت بوده و تا جایی که می‌شود دستگاههای فرهنگی باید نسبت به اجرای مکرر و مستمر این نوع برنامه‌ها اهتمام به خرج دهند.

در پاین این جلسه پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد اعضای شورای فرهنگ عمومی و میهمانان جلسه نقطه نظرات خویش در خصوص اولویت های فرهنگی سال آینده شهرستان را در اسرع  وقت به دبیرخانه این شورا ارسال کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group