سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | Tuesday 30 April 2024

سرپرست فرمانداری شهرستان زرندیه خواستار تقویت ساختار اداری این شهرستان شد.

ابوالقاسم مهری دوشنبه هشتم اسفندماه ۱۴۰۱ در جلسه شورای اداری شهرستان زرندیه که با حضور معاون سیاسی قوه قضائیه در سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد، اظهار کرد: روابط کاری دستگاه‌های اجرایی در شهرستان بسیار مطلوب است و براساس چشم انداز و سیاست‌های دولت وظایف خود را براساس قانون و جلب رضایت مردم پیش می‌برند.

وی خواستار تقویت ساختار اداری شهرستان زرندیه شد و افزود: زرندیه دارای پنج شهر مستقل و ۱۷۵ روستا، ۷۰ دهیاری و سه شهرک صنعتی مصوب، یک منطقه ویژه اقتصادی و یک شهرک صنعتی جدیدالاحداث است که در هیات دولت مصوب شده است.

مهری در ادامه به مزیت صنعتی و کشاورزی زرندیه اشاره کرد و گفت: توسعه صنعت و کشاورزی شهرستان با تامین زیرساخت‌ها موجب توسعه اقتصادی منطقه خواهد شد.

وی در ادامه گفت: استقرار سازمان تعزیرات حکومتی در شهرستان زرندیه، یکی از مطالبات مهم است. احداث ایستگاه راه آهن برای تسهیل در تردد مردم و حمل کالا و بار موجب رونق اقتصادی و توسعه اقتصادی خواهد شد. همچنین به دلیل صادرات محصولات کشاورزی نظیر پسته احداث ایستگاه راه آهن زمینه ساز توسعه صادرات خواهد شد.

او به ناایمن بودن برخی ساختمان‌های اداری شهرستان اشاره کرد و گفت: وسعت شهرستان زرندیه بیش از ۴۵۰۰ کیلومتر است و این گستردگی وسعت می‌طلبد که ارباب رجوع از خدمات اداری در فضای ایمن بهره‌مند شود.

امام جمعه زرندیه نیز گفت: تلاش مسئولان باید در جهت جلب رضایت مردم باشد اما گرانی و تورم موجب بروز برخی نارضایتی‌ها شده است.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی افزود: استقرار سازمان تعزیرات حکومتی در زرندیه و نیز دادگاه عمومی در بخش نوبران از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان است.

وی افزود: اعتماد مردم به دستگاه قضائی و نظام و حس احقاق حق در بین مردم بیشتر شده است و باید تلاش کرد سطح رضایتمندی افزایش یابد.

رئیس دادگستری شهرستان زرندیه نیز گفت: زرندیه دومین شهرستان استان از لحاظ وسعت و پنجمین شهرستان از نظر جمعیت بوده و با پایتخت کشور همجوار است و در شمالی ترین نقطه استان قرار گرفته و از سال ۱۳۸۲ به شهرستان ارتقاء یافته است.

موسی زارعی‌مهر به امنیت پایدار در زرندیه اشاره کرد و افزود: مردم نجیب زرندیه شایسته ارائه بهترین خدمات هستند و باید سازوکار مناسب برای برطرف کردن نیازها و مطالبات مردم اندیشیده شود.

وی در ادامه به قدمت بالای ساختمان‌های قضائی شهرستان اشاره کرد و افزود: فضاهای قضائی شهرستان به لحاظ ایمنی شرایط مساعدی ندارند و نیازمند بازسازی و بهسازی است. امیدواریم اعتبار لازم برای بهبود شرایط موجود و همچنین احداث ساختمان پزشکی قانونی تخصیص یابد.

رئیس دادگستری زرندیه گفت: کمبود نیروی انسانی شامل قاضی و کارکنان قضائی در دستگاه قضائی شهرستان یک معضل است و برای ارتقای رضایتمندی مردم با توجه به افزایش پرونده‌های ورودی باید این مشکل برطرف شود. با وجود کمبود نیروی انسانی با تلاش قضات و کارکنان قضائی خدمات لازم به مردم ارائه می‌شود.

وی به اقدامات دستگاه قضائی زرندیه در حوزه پرونده‌های با موضوع اراضی ملی اشاره کرد و گفت: ۱۷۰۰ کیلومتر راه مواصلاتی در شهرستان زرندیه وجود دارد که تبعات خاص خود به ویژه سوانح ترافیکی را در پی دارد. بهسازی و ایمن سازی محورهای مواصلاتی یکی از مطالبات جدی مردم این شهرستان است.

در ادامه این جلسه برخی مسئولان شهرستان به بیان ظرفیت‌ها و مشکلات زرندیه پرداختند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group