پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بازچرخانی پساب تضمینی برای تامین نیاز آبی صنایع شهرستان زرندیه است.

حجت‌الاسلام محمد سبزی شامگاه گذشته، ۱۷ دیماه در پایان جلسه بررسی مشکلات شهرهای رازقان، پرندک، مامونیه، زاویه و خشکرود از توابع شهرستان زرندیه که با حضور استاندار مرکزی و مدیران استانی و شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: احداث پمپ بنرین، خودروی حمل جسد و احداث راه جدید بخش خرقان از مهمترین مطالبات منطقه خرقان است.

وی با اشاره به اینکه صنعت در شهرستان زرندیه مشکل بیکاری و اشتغال این منطقه را برطرف کرده است، بیان کرد: توسعه صنعتی در این شهرستان نیازمند تامین زیرساخت‌های مورد نیاز به ویژه آب است و تنش آبی موجود در منطقه موجب شده که کمبود منابع آبی در بخش صنعت و کشاورزی مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کند.

وی خواستار بازچرخانی پساب تولیدی صنایع در شهرک‌های صنعتی زاویه، مامونیه و پرندک شد و افزود: شهرک‌های صنعتی شهرستان ظرفیت تولید ۹۰ لیتر بر ثانیه پساب صنعتی را دارند در حالیکه متاسفانه از آب شرب و کشاورزی شهرستان برای مصارف صنعتی استفاده می‌شود.

این نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به تبعات زیست محیطی فعالیت برخی صنایع و معادن در شهرستان زرندیه اظهار کرد: این منطقه به دلیل ظرفیت بالا به کانون سرمایه‌گذاری‌های متعدد تبدیل شده است که بعضا تبعات زیست محیطی دارند و صدور مجور برای این واحدها مشکلاتی برای محیط زیست ایجاد می‌کند که نمونه آن صدور مجوزی است که اخیرا برای یک واحد دامداری چهار هزار رأسی صادر شده و فعالیت آن تبعات اجتماعی و زیست محیطی به بار خواهد آورد که نظیر آن را در کارخانه سوم سیمان زرندیه شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه حل مشکلات مردم و نیز تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام موجب خواهد شد تا میزان رضایتمندی مردم افزایش یابد، افزود: واریز حقوق دولتی معادن از خزانه به استان‌ها موجب افزایش اعتبارات خواهد شد و با برخورداری کامل از عوارض آلایندگی بسیاری از مشکلات برطرف و اعتبارات خوبی عاید شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خواهد شد.

حجت‌الاسلام سبزی در خصوص اختلافات مردم با منابع طبیعی نیز گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته اختلافات مردم با منابع طبیعی برطرف و در بسیاری از روستاها افزون بر ۱۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی از ملی بودن خارج و به مردم برگشته است. در خشکرود نیز افزون بر ۴۷۰۰ هکتار از اراضی به مردم بازگردانده شده که نقش موثری در توسعه کشاورزی منطقه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا؛ استاندار مرکزی نیز گفت: در این جلسه ائمه جمعه، اعضای شوراهای اسلامی، شهرداران و دیگر مسئولان شهرستان موضوعات و مشکلات را مطرح کردند و تصمیماتی اتخاذ شد.

فرزاد مخلص‌الائمه افزود: برخی موضوعات در سطح استان تصمیم‌گیری و برطرف می شود و برخی دیگر باید در سطح کلان کشور مورد بررسی قرار گیرد که برای بررسی و اتخاذ سازوکار لازم به مراجع فرادستی ارجاع خواهد شد.

وی افزود: شتاب دهی برای جذب اعتبارات ملی و توزیع عادلانه اعتبارات سفر ریاست جمهوری موجب خواهد شد بسیاری از طرح‌ها و پروژه نیمه تمام به تکمیل برسد و مردم از ثمرات آن بهره مند شوند.

به گزارش ایسنا، سرپرست فرمانداری شهرستان زرندیه نیز گفت: در تحقق اهداف دولت سیزدهم از همه توان برای خدمت به مردم به ویژه در حوزه عمرانی و اقتصادی استفاده خواهیم کرد.

ابوالقاسم مهری افزود: مدیریت زمان برای افزایش بهره وری به منظور ارائه خدمات بهینه به مردم موضوع مهمی است که با کار جهادی اتفاق خواهد افتاد.

در این جلسه برخی اعضای شوراها و بخشداران به بیان مشکلات و مطالبات مردم زرندیه پرداختند.

کمبود آرد و تقاضای افزایش سهمیه آرد زرندیه، تامین زیرساخت‌های مورد نیاز ساختمان بخشداری تازه تاسیس بخش خرقان، بازنگری در طرح تفصیلی شهر خشکرود، آلایندگی برخی صنایع و معادن به ویژه کارخانه‌های سیمان زرندیه و عدم پرداخت سهم واقعی معادن به شهرها و روستاهای مجاور، تخصیص کامل اعتبارات سفر ریاست جمهوری بخش زاویه، مشکلات آماده سازی زیرساخت‌های مسکن مهر زاویه، در نظر گرفته شدن تبعات زیست محیطی در صدور مجوزها، برگزاری جشنواره ملی پسته زرندیه، از جمله موضوعات و مشکلات مطرح شده در این جلسه بود.

دیدار با خانواده شهید خلیل الله بابایی در شهر مامونیه و بازدید از مزرعه فصیح واقع در منطقه احمدآباد فصیح خشکرود از دیگر برنامه های سفر استاندار مرکزی به شهرستان زرندیه بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group