پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 | Thursday 9 May 2024

امام جمعه زرندیه گفت: تصرف ذهنی و فکری جوانان سناریوی دشمن در جنگ شناختی و ترکیبی است.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی چهارشنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۱ در هشتادوششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که با دستور راهکارهای عملی ترویج فرهنگ استفاده مناسب از فضای مجازی (پالایش و ارتقاء سطح محتوی) در سالن جلسات فرمانداری زرندیه برگزار شد، اظهار کرد: جنگ شناختی حربه جدید دشمنان و استکبار جهانی برای مهندسی و انحراف افکار جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان است.

وی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره دستخوش فتنه‌های متفاوت در طول سالیان گذشته بوده است. ما از ابتدای انقلاب با انواع و اقسام فتنه‌ها مواجه بوده‌ایم و خوشبختانه نظام با تبعیت مردم از ولی فقیه و بصیرت دینی و اعتقادی، آسیبی ندیده و نخواهد دید.

امام جمعه زرندیه تصریح کرد: دشمنان نظام و انقلاب برای پیشبرد اهداف خود در سنین پایه بویژه در آموزش و پرورش ورود کرده و کار کرده‌اند و متاسفانه ما نتوانسته‌ایم آنگونه که باید تاثیرگذار باشیم.

وی در ادامه، استفاده از ظرفیت‌های مختلف موجود در فضای مجازی، فعال کردن انجمن اولیاء و مربیان، توسعه حلقه های صالحین، فعال‌سازی هیات‌های اندیشه ورز در مساجد، برگزاری اردوهای دانش آموزی و تشکیل کارگروه‌های جهادی با موضوع جهاد تبیین را از جمله راهکارهای عملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست.

به گزارش ایسنا، فرماندار شهرستان زرندیه نیز گفت: ما می‌بایست واقع بینانه با مسائل برخورد کنیم  تا رفتارهای ساده انگارانه موجب توهین به شعور مخاطب نشود. برای تولید محتوا ابتدا نیازسنجی کنیم و از افراد کارشناس و متخصص در این خصوص استفاده کنیم.

داوود آذری افزود: برگزاری جلسات آزاداندیشی، گوش سپردن به صحبت‌ها و درد دل‌های نوجوانان و جوانان و آگاه‌سازی خانواده‌ها از عوامل موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی بویژه در فضای مجازی است.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی زرندیه نیز گفت: کارگروه پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی در شهرستان راه‌اندازی شده و در اولین جلسه این کارگروه مواردی چون راه‌اندازی نهضت سواد رسانه‌ای در شهرستان، آگاه‌سازی خانواده‌ها، مدیریت فضای مجازی، پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در فضای حقیقی، از جمله راهکارهای عملی استفاده صحیح از فضای مجازی مطرح شده است.

احمد جوانمرد افزود: برگزاری کلاس‌های فوق برنامه آشنایی و نحوه استفاده صحیح از فضای مجازی، افزایش فضاهای تفریحی و سرگرمی در شهرستان، راه‌اندازی شبکه اجتماعی قابل کنترل ملی، تهیه درسنامه آموزش نحوه بهره‌برداری از فضای مجازی و اعتمادسازی شبکه‌های اجتماعی داخلی از دیگر راهکارهای عملی استفاده صحیح از فضای مجازی مطرح شده است.

در این جلسه اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود پیرامون دستور جلسه پرداختند.

به گزارش ایسنا، خبر دیگر از شهرستان زرندیه اینکه نشست هم اندیشی اصحاب فرهنگ‌وهنر و فرهیختگان شهرستان پیرامون فوائد و معایب فضای مجازی در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  برگزار شد.

این جلسه از مجموعه برنامه‌های مقابله و پیشگیری با آسیب‌های اجتماعی استان مرکزی بوده و به ریاست احمدجوانمرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور سمیعی رئیس پلیس فتای شهرستان و تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه، اصحاب فرهنگ‌وهنر و صاحب نظران برگزار شد در خصوص نحوه بهینه استفاده از فضای مجازی بحث و گفت‌وگو شد.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی در این نشست گفت: معمولا نحوه برخورد با مسائل فرهنگی و تکنولوژی‌های نوین به شکل دفاعی بوده و با نگرش همراه با شک و تردید با این گونه مسائل مواجه شده‌ایم در صورتیکه بهتر است با افزایش سطح آگاهی خود و عموم مردم به درون این مسائل رفته و بدون هراس با آنها مواجه شویم.

احمد جوانمرد ادامه داد: یکی از راهکارهای عملی مقابله با آسیب‌های فضای مجازی تولید محتوای هنرمندانه دقیق و ظریف است که متاسفانه آنگونه که باید در این موضوع اقدام نشده است.

وی در ادامه گفت: بالا بردن سطح آگاهی مردم و سواد رسانه‌ای بسیار ضروری بوده و می‌تواند در کاهش آسیب‌های این فضا کمک کند.

تشکیل کارگروه صیانت از فضای مجازی در شهرستان زرندیه مصوبه این نشست بود که مقرر شد بصورت مستمر نسبت به برگزاری جلسات و افزایش سواد رسانه‌ای عموم مردم اقدام کند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group