جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

بخشدار مرکزی زرندیه گفت: مصرف بی رویه آب در بخش های مختلف شرب و کشاورزی و نیز ساخت و سازهای غیر مجاز، مهم ترین موانع توسعه متوازن در این بخش است.

موسی لطفی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه اظهار کرد: ‌ساخت و سازهای غیرمجاز در این بخش علاوه بر ایجاد چهره ناهمگون در سیمای شهر و مناطق روستایی، مشکلات متعددی در مسیر اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به این که هرگونه ساخت و ساز چه در داخل حریم در قالب (طرح هادی) و خارج از حریم به بخشداری مرکزی زرندیه مراجعه کنند.

بخشدار مرکزی زرندیه اظهار کرد: بی‌اطلاعی از قوانین و ساخت و ساز در اراضی زراعی، باغی و عرصه‌های منابع طبیعی، منجر به طرح شکایت و برخورد قانونی و تخریب از سوی دستگاه‌های متولی مانند جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و منابع آب می‌شود.

لطفی‌فر با اشاره به بحران جدی آب بیان کرد: مشکل آب کشاورزی روستاهای این بخش همسو با آب شرب آن جدی است لذا رعایت الگوی مصرف بهینه در دو بخش خانگی و کشاورزی ضروری است که باید کشاورزان کاشت محصولات کم آب بر، بجای محصولات پر آب‌بر و استفاده از آبیاری تحت فشار را جایگزین آبیاری غرقابی کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در نیمه نخست امسال در حوزه دهیاری در زمینه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و اجتماعی گفت: در این راستا، ۴۳ مورد بازدید و دهگردشی از روستاهای بخش با توجه به درخواست‌های مردمی در قالب دیدار چهره به چهره و رسیدگی به مشکلات، ۱۱ مورد بازدید از خانواده های شهیدان و ایثارگران، برگزاری ۱۶ جلسه کاری با دهیاران و برگزاری ۵ جلسه کارگاه آموزشی برای دهیاران و شورای اسلامی از عمده اقدامات انجام شده است.

بخشدار مرکزی زرندیه با اشاره به ساخت و سازهای روستایی افزود: در این مدت ۱۱۹ فقره پروانه ساختمانی در قالب طرح هادی و ۳۱ فقره پروانه ساخت و ساز خارج از حریم (در قالب خانه کارگری، دامداری، مرغداری، تولید محصولات گلخانه‌ای، سبزی و صیفی‌جات، فرآوری پسته) صادر شده و ۲۰ فقره پرونده ساخت و ساز غیرمجاز نیز به کمیسیون ماده ۹۹ ارجاع شده است.

لطفی‌فر در خصوص پروژه‌های عمرانی اجرا شده در ۶ ماهه نخست امسال نیز گفت: پروژه جدول‌گذاری، تسطیح معابر، آسفالت، کف‌پوش، دیوار ساحلی، ساماندهی گلزار شهدا جمعاً با صرف ۴۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال با هدف تسهیل تردد و تأمین رفاه روستاییان انجام شده است.

وی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت‌های بخش مرکزی شهرستان زرندیه افزود: نزدیکی به پایتخت و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و دسترسی به استان‌های غرب کشور باعث گرایش سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در بخش‌های کشاورزی و صنعت شده است.

بخشدار مرکزی زرندیه اظهار کرد: تأمین آب پایدار، شرط اصلی تحقق سرمایه‌گذاری و توسعه این بخش است.

لطفی‌فر ادامه داد: این مناطق مهم و ارزشمند اقتصادی، چشم‌انتظار تأمین اصلی‌ترین زیرساخت مورد نیاز یعنی آب پایدار برای فعالیت سرمایه‌گذاران و در نتیجه اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی است.

وی با اشاره به‌ضرورت تأمین آب در بخش کشاورزی و صنعت ادامه داد: با برنامه‌ریزی مناسب و تأمین آب مورد نیاز شاهد شتاب توسعه در این بخش خواهیم بود.

بخش مرکزی شهرستان زرندیه بیش از دو هزار کیلومتر وسعت، ۳۹ هزار و ۳۵۵ نفر جمعیت شهری و روستایی، ۳۲ روستا و آبادی، ۱۹ شورای اسلامی و ۱۷ دهیاری مصوب است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group